مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
۰ نفر

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: باید با سیاستگذاری مناسب ناامیدی، نبود نشاط اجتماعی و درماندگی فضای اجتماعی را بهبود بخشیم.

الهام فخاری

الهام فخاري در بازديد از تحريريه روزنامه همشهري اين مطلب را عنوان كرد و افزود: يكي از فعاليت‌هاي 4سال آينده كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران تشكيل كارگروه سلامت روان است. وي همچنين تأكيد كرد: اگر تهران را حتي در بهترين شرايط بسازيم اما شهروندان آن از سلامت روان بهره‌مند نباشند فايده‌اي نخواهد داشت ضمن اينكه معتقدم فساد هم در حيطه‌هاي مختلف از طريق سلامت روان اصلاح خواهد شد.

به گفته فخاري رويكرد كميسيون فرهنگي و اجتماعي تمركز بر آسيب‌هاي اجتماعي نيست زيرا اين حوزه متولي مرتبط دارد و وظيفه شهرداري دراين حوزه نه رقابت كاري يا تداخل و موازي كاري كه همكاري با نهاد‌هاي متولي است. اين عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران درعين حال تمركز شوراي شهر را روي سلامت اجتماعي، شادابي و زيست اجتماعي مثبت دانست و گفت:

معتقديم بايد با سياستگذاري مناسب نااميدي، نبود نشاط اجتماعي و درماندگي فضاي اجتماعي را بهبود بخشيم. نايب‌رئيس كميسيون فرهنگي و اجتماعي شوراي شهر تهران در بخشي ديگر از صحبت‌هاي خود به لزوم تحقق مديريت يكپارچه شهري اشاره كرد و گفت: بالاخره تهران از ابعاد مختلف مانند جمعيت، وسعت، مسائل اقتصادي، فرهنگي و... همانند يك كشور است و ما براي اجراي مصوبه‌اي كه سال‌ها پيش صورت گرفته و هنوز اجرا نشده نيازمند مهارت مذاكره هستيم. فخاري يادآور شد:

نبود مديريت يكپارچه به وقت پاسخگويي باعث مي‌شود كه هيچ نهادي پاسخگو نباشد و به وقت جذب سرمايه و تصميم‌سازي و تصميم‌گيري هرنهادي بخواهد دخالت كند و خود را متولي بداند درحالي‌كه در يك تيم اگر مي‌خواهيم به درستي كار پيش برود بايد تقسيم كار صورت گيرد و مديريت يكپارچه باشد و گرنه كار پيش نمي‌رود.

  • شناخت اندك شهروندان از وظايف شوراها

عضو كميسيون فرهنگي و اجتماعي همچنين از نتايج پژوهشي سخن گفت كه براساس آن مشخص شده مردم شناخت كافي از حدود وظايف، اختيارات و نحوه عملكرد شوراها ندارند. اين مسئله به گفته فخاري حتي در تهران كه مردم اغلب از اطلاعات اجتماعي و سياسي بالايي برخوردارند نيز مشاهده مي‌شود به‌نحوي كه در مواجهه با اعضاي شوراي شهر از اختيارات حوزه رياست‌جمهوري گرفته تا نهادهاي خيريه را از شوراها طلب مي‌كنند.

وي درعين حال برلزوم مراقبت هنگام طرح مسائل واظهارنظرها از سوي اعضاي شورا تأكيد كرد و گفت: براي آگاه‌سازي‌ و توسعه فرهنگ شهري نيازمند كمك رسانه‌ها هستيم تا مردم به درستي نسبت به حيطه عملكرد و وظايف همه آن بخش‌هايي كه به انتخاب خودشان وابسته است، آگاه باشند.

فخاري يكي ازدلايل انتظارات گسترده مردم از شوراها را به فشارها و پيچيدگي مشكلات ساكنان شهر تهران نسبت داد و گفت: تنش، فشار رواني و اجتماعي، اقتصادي و... روي مردم در تهران زياد است به همين دليل آنها مي‌خواهند هرچه زودتر به نخستين مسئولي كه دسترسي پيدا مي‌كنند درخواست خود را مطرح كرده و پاسخ بگيرند يا از نمايندگانشان در شورا مي‌خواهند كه در همه‌‌چيز بلندگوي خواسته آنها باشند.

اين عضو شوراي شهر البته دراين باره مسئوليتي را برگردن شهروندان ندانست و گفت: كلا نهادهاي مدني، رسانه‌ها و دولت ازسرعت تحولات عقبند درحالي‌كه بايد بتوانيم تحولات فرهنگي را سرعت ببخشيم و از فناوري براي گسترش و بالندگي فرهنگ عمومي استفاده كنيم.

کد خبر 383603

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha