سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر پایگاه تاریخی و جهانی بیستون از مرمت و ساماندهی پل صفوی بیستون خبر داد.

پل بیستون

به گزارش روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ مرمت و ساماندهی پل صفوی بیستون به عنوان یکی از آثار ارزشمند این شهر در دستور کار قرار گرفت. درحال حاضر مرمت بخش هایی از این پل تاریخی آغاز شده است.

«حسین راعی» مدیر پایگاه جهانی بیستون با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتباراتی که در سال 95 برای مرمت پل صفوی بیستون اختصاص پیدا کرد، پایگاه میراث جهانی بیستون، اقدام به مرمت و ساماندهی بخش‌هایی از پل کرد.

وی افزود:جمع آوری زباله ها و نخاله های بخش غربی پل، لایروبی رودخانه، مرمت پایه های سنگی، کف‌سازی داخل دهانه های پل و مرمت بخش هایی از جداره آجری ازجمله اقداماتی است که در سال جاری به انجام رسیده است.

این درحالی است که به گفته راعی، اندود سیمانی که نمای برخی تاق ها و جرزها را پوشانده بود، در سال های گذشته، پاک‌سازی و سه‌پایه سنگی مرمت شد.

پل صفوی بیستون در خارج از عرصه محوطه جهانی بیستون، در کنار شهر و بروی رودخانه دینور قرار دارد. این پل دارای چهار دهانه با اندازه های متفاوت است و تحولات ساختاری اثر را در طول زمان نشان می دهد. تنوع ابعاد آجرها و سنگ های تراش خورده، بررسی و تحلیل دقیق این بنا را با پیچیدگی هایی همراه کرده است.

کد خبر 383508

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha