یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: همزمان با روز جهانی گردشگری، دیدن موزه‌ها و اماکن تاریخی تحت نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در روز پنجم مهرماه رایگان شد.

میراث

به گزارش ایسنا، ۲۷ سپتامبر برابر با پنجم مهرماه، همزمان با پایان فصل رونق گردشگری در نیمکره شمالی و آغاز فصل تعطیلات و سفر در نیمکره جنوبی، به عنوان روز جهانی گردشگری هر سال از سوی سازمان جهانی گردشگری گرامی داشته می‌شود و کشورهای زیادی این رخداد را جشن می‌گیرند و با اجرای برنامه های متفاوت و تخفیف‌ها، فرصت‌هایی را در اختیار مسافران داخلی و خارجی قرار می‌دهند تا با گردشگری بیشتر درگیر شوند.

سازمان جهانی جهانگردی که ۲۷ سپتامبر را روز جهانی گردشگری نامیده، این مناسبت را بهانه‌ای برای بالا بردن سطح آگاهی جامعه جهانی در مورد نقش گردشگری و نشان دادن تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در سراسر جهان، قرار داده است.

در ایران نیز امسال به پیشنهاد معاونت گردشگری و با موافقت رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بازدید از تمام موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش این سازمان میراث‌فرهنگی روز چهارشنبه ۵ مهرماه برای عموم مردم رایگان است.

این بخشنامه موزه‌ها و اماکن تاریخی که تحت نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیستند را شامل نمی‌شود.

 

کد خبر 383307

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha