همشهری آنلاین: آیت‎الله ناصر مکارم‎شیرازی از مراجع تقلید در بیانیه‌ای به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، گفت: خطیبان و مداحان از آلوده شدن مجالس حسینی به مسائل سیاسی، جناحی و تفرقه‎انگیز یا اهانت به مقدسات دیگران که مایه تفرقه است، بپرهیزند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله مکارم شیرازی، در این بیانیه آمده است: خطیبان محترم و مداحان عزیز، نقش اصلی را در آگاه ساختن مردم دارند؛ آن ها باید این آیین را رمز وحدت، معرفی کنند.

وی دراین بیانیه با اشاره به این که عاشورا با تمام شکوه و عظمتش فرا می ‌رسد و خون تازه ‌ای در عروق همگان بخصوص عاشقان مکتب حسینی به جریان می‌ اندازد، افزوده است: ملت مسلمان ما بلکه غیرمسلمانان، بسیاری از درس‌ ها را از مکتب سالار شهیدان کربلا آموخته‌ اند و باز هم درس‌ های بیشتری در این دانشگاه بزرگ ایثار و شهادت خواهند آموخت.

وی دراین بیانیه تصریح کرده است: عزاداران حسینی، اعم از خطیبان، مداحان، مسئولان هیات‌ ها و همه کسانی را که به هر عنوان مشتاقانه در این آیین شرکت می‌ کنند، بویژه جوانان عزیز که نقش اصلی را دارند، به رعایت نکات زیرا توصیه می‌ کنیم.همگی سعی کنند با درس‌ های مهم این قیام مقدس و اهداف آن، بیشتر آشنا شوند و آن را سرمشق زندگی خود قرار دهند تا از شور و شر دنیای مادی و نقشه ‌های ظالمان در امان بمانند.

این مرجع تقلید دراین بیانیه آورده است: از کارهایی که موجب وهن مذهب در نظر دوست و دشمن می‌ شود، بخصوص قمه زدن و اعمالی مانند آن بپرهیزند، زیرا دشمنان برای دگرگون ساختن چهره این آیین عظیم، تنها همان صحنه‌ ها را در رسانه‌ های خود منتشر می‌ کنند، تا از جاذبه‌ های فوق العاده این مراسم بکاهند و مردم دنیا را بدبین سازند. در خواندن اشعار و سینه زنی از سبک‌ های مبتذل که در شان این مراسم باشکوه نیست، بپرهیزند و به سبک‌ های سنگین سنتی اهمیت دهند.

وی دراین بیانیه ادامه داده است: از هرگونه اسراف در اطعام عزاداران و امور دیگر، اجتناب نمایند و سعی کنند مجالس شبانه موجب ناراحتی همسایگان نشود و در همه حال خلوص نیت را فراموش نکرده و رضای خداوند به عنایت سالار شهیدان، حسین عزیز را طلب کنند.

 

کد خبر 383129

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha