همشهری آنلاین: بیل گیتس یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت و ثروتمند‌ترین مرد جهان اعتراف کرد استفاده از سه کلید Control-Alt-Delete که در اصل برای ورود به رایانه‌های ویندوزی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، مانوری عجیب و غریب است.

گیتس

براساس گزارش CNN، گيتس در نشست انجمن تجارت جهاني بلومبرگ در نيويورك گفت اگر مي‌توانستم ويرايش كوچكي انجام دهم،‌اين دستور را به دستوري تك كليدي تبديل مي‌كردم.

اين اعترافي است كه گيتس پيش از اين نيز انجام داده بود. در سال 2013 وي شركت IBM را مقصر اين موضوع اعلام كرد.

وي در آن سال در سخنراني در دانشگاه هاروارد گفت ما مي‌توانستيم دستوري تك كليدي داشته باشيم اما آنهايي كه صفحه‌كليد‌هاي IBM را طراحي كردند نمي‌خواستند قابليت تك كليدي را در اختيار ما بگذارند.

در رايانه‌هاي مك، كاربران مي‌توانند با فشردن يك كليد وارد فضاي رايانه شوند. Control-Alt-Delete همچنين دستوري تركيبي براي خاموش كردن رايانه‌هاي تحت ويندوز در زماني است كه سيستم دچار خطا شده و قفل كرده‌است.

بيل گيتس به همراه مليندا همسرش مديريت بزرگترين موسسه خيريه خصوصي جهان را به عهده دارند. اين دو در روز چهارشنبه 20 سپتامبر 2017 در كنار افرادي مانند باراك اوباما رئيس جمهور سابق آمريكا و جاستين ترودو نخست وزير كانادا به معرفي گزارش جديد خود،‌گزارش دروازبان پرواختند، گزارشي كه روند پيشرفت اهداف توسعه پايدار سازمان ملل متحد را پيگيري مي‌كند.

کد خبر 383090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha