سه‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: ۳۰ شرکت فناوری دیگر به شرکت‌هایی که در جبهه مخالف دونالد ترامپ علیه قانون اجرایی منع سفر از هفت کشور عموما مسلمان به آمریکا درحال مبارزه‌اند پیوستند.

ترامپ

براساس گزارش BBC، شركت‌هاي جديدي كه به 97 شركت ديگر پيوسته‌اند تا عليه دستور اجرايي ترامپ مبارزه كنند شامل شركت‌هاي تسلا، ادوبي، HP، و اورنوت هستند.

اين شركت‌ها در كنار يكديگر درحال شكايت از دستور اجرايي ترامپ مبني بر ممنوعيت ورود شهروندان هفت كشور جهان از جمله ايران به آمريكا هستند با اين اتهام كه اين دستور غيرقانوني است و آسيب‌هاي شديدي به كسب و كار آنها وارد مي‌آورد. در اين پرونده به عواملي كه مستقيما درگير نيستند و افرادي كه ممكن است تحت تاثير عوارض اين اقدام قرار بگيرند نيز اجازه ابراز عقيده داده شده‌است.

متن شكواييه در واشنگتن تنظيم شده‌است و امضاي شركت‌هاي اپل،‌فيس‌بوك و مايكروسافت نيز در پاي آن ديده مي‌شود. دستور اجرايي ترامپ ورود مهاجران و پناهجويان و مسافران از هفت كشور اسلامي را براي 120 روز متوقف ساخت.

درحال حاضر اين دستور به صورت موقت به حالت تعليق درآمده است و قرار است روز 7 فوريه دادگاه به ادامه يافتن اجرا يا توقف آن حكم دهد. اين به آن معني است كه شهروندان كشورهاي سوريه، عراق،‌ايران،‌ليبي، سومالي، سودان و يمن فعلا و تا زمان اعلام حكم دادگاه مي‌توانند وارد آمريكا شوند.

شركت‌ها در شكواييه خود نوشته‌اند كه مسلمدولت بايد تمهيداتي هدفمند را براي افزايش امنيت سيستم مهاجرتي كشور در نظر بگيرد، اما ممنوعيتي به اين وسعت و با اين احتمال كه ممكن است كشورهاي ديگري نيز به آن افزوده شود، كمكي به ايمن‌سازي كشور نخواهد كرد و برعكس،‌برخلاف منافع آمريكا خواهد بود.

کد خبر 361313

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha