مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

ترافیک از ابتدای هفته آینده در ۲ نوبت صبح و عصر در همه معابر پایتخت اکران می‌شود.

ترافیک

قرار است روزانه 5ميليون سفر شهري به همه بزرگراه‌ها و خيابان‌هايي اضافه شود كه هم‌اكنون نيز ظرفيت پذيرش حتي يك خودروي اضافه را ندارند. در چنين شرايطي اگر براي آغاز سال تحصيلي تدبيري انديشيده نشود، بي‌شك گره‌هاي ترافيكي تهران كور مي‌شوند.

ديروز طي مراسمي در فرمانداري تهران، آيين‌نامه حمل‌ونقل دانش‌آموزان تهراني طي توافقي پنج‌جانبه ميان آموزش و پرورش، شهرداري تهران، انجمن اوليا و مربيان، پليس راهور و فرمانداري به امضا رسيد. طي اين توافق قرار است تمهيدات ويژه‌اي براي ساماندهي حمل‌ونقل دانش‌آموزان در شهر اجرا شود تا افزايش سفرهاي آموزشي به شهر اثر كمتري بر معابر بگذارد و ترافيك تحمل‌پذيرتر شود.

  • افزايش 30درصدي ترافيك

محسن پورسيدآقايي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران در اين‌باره گفت: بسياري از گره‌هاي ترافيكي هنگام پياده و سوار كردن دانش‌آموزان و به واسطه تجمع خودروهاي سرويس مدارس در معابر نزديك و منتهي به مدارس ايجاد مي‌شود، از اين‌رو با هماهنگي آموزش و پرورش مقرر شد طي بخشنامه‌اي به مدارس ابلاغ شود درصورت امكان درب حياط مدارس را بازكنند تا خودروها داخل محوطه مدرسه نسبت به سوار و پياده كردن دانش‌آموزان اقدام كنند. وي افزود: البته پيش‌بيني مي‌شود افزايش 30درصدي ترافيك را همزمان با آغاز سال تحصيلي در پايتخت شاهد باشيم. ‌

  • برچسب؛ شرط ورود به طرح‌

سرويس مدارس مي‌توانند با برچسب در محدوده زوج و فرد تردد كنند. عيسي فرهادي، فرماندار تهران ديروز در اين‌باره گفت:‌ 20درصد از 1.1ميليون دانش‌آموز تهراني(240هزار نفر) از سرويس مدارس استفاده مي‌كنند. از همين رو براي جلوگيري از پراكندگي سرويس مدارس و ساماندهي آنها با همكاري شهرداري تهران و هدايت و كنترل پليس راهنمايي و رانندگي اميدواريم امسال رضايتمندي دانش‌آموزان و اولياي آنها را كه از سرويس مدارس استفاده مي‌كنند، داشته باشيم.

براساس توافق صورت گرفته براي ساماندهي حمل‌ونقل دانش‌آموزان در شهر، هر‌ماه رانندگان سرويس مدارس بايد آزمايش‌هاي سلامت را انجام دهند و برچسبي كه در اختيار آنها قرار مي‌گيرد نشان‌دهنده سلامت خودرو و راننده خواهد بود. همچنين در موضوع ورود به طرح زوج و فرد خودروهايي كه برچسب سرويس مدارس را دريافت مي‌كنند مي‌توانند در محدوده طرح زوج و فرد تردد كنند.

از طرفي به‌دليل جلوگيري از ترافيك سنگيني كه همه ساله اول مهر اتفاق مي‌افتد دولت اجازه داده كه دستگاه‌ها، نهادها و بانك‌هايي كه در شهر تهران قرار دارند با يك ساعت تأخير كار خود را شروع كنند تا طرح ساماندهي ترافيك راحت‌تر انجام شود. در بحث برچسب سرويس مدرسه كه زرد رنگ است، يك كد QR پايين برچسب سرويس‌‌ها قرار دارد كه كار شناسايي سرويس و مشخصات آن را براي والدين راحت‌تر مي‌كند.

  • راه‌اندازي‌ اتوبوس مدارس

سرپرست سازمان تاكسيراني شهر تهران از راه‌اندازي 3خط اتوبوس مدارس به‌صورت آزمايشي در مناطق 4و 8تهران خبر داد. شهريار افندي‌زاده گفت: در ابتداي اجراي اين طرح از ميني‌بوس‌ها استفاده خواهد شد تا ميزان تقاضا برآورد شود. اين اتوبوس‌ها خدمت‌رساني‌شان را به‌صورت سرويس مدارس و با سر فاصله حركت 5دقيقه ارائه خواهند كرد.

  • تذكر مهم پليس براي والدين

ايمني مدارس يكي از مهم‌ترين محورهاي فعاليت پليس راهور در آغاز سال تحصيلي خواهد بود. سردار محمد رضا مهماندار، رئيس پليس راهور تهران بزرگ گفت: در بحث ايمني مدارس، داشتن برگه معاينه فني و استفاده از خودروهاي غيرفرسوده مورد توجه قرار گرفته و نگاه مسئولان نيز درخصوص نوع خودروهاي به كار گرفته شده براي سرويس مدارس حائز اهميت است‌. وي تأكيد كرد: از والدين درخواست مي‌كنيم فرزندان خود را به سرويس‌هايي كه فاقد برچسب هستند، تحويل ندهند.

کد خبر 382803

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha