دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک کوالای کوچک و جان‌سخت توانست سفری ۱۶ کیلومتری زیر یک خودرو چهارچرخ را با چسبیدن به محور خودرو تحمل کند.

کوالا

براساس گزارش BBC، اين كوالا كه كلي نام دارد، پنهان از چشم راننده از قسمت چرخ به زير خودرو رفته و درون حفره پشت چرخ خودرو پنهان شده است و راننده نيز بي‌خبر از حضور اين جاندار در مسير تپه‌هاي بادخيز آدلايد در استرالياي جنوبي حركت كرده‌است.

رانندگان ديگر به او علامت دادند اما وي تا زماني كه خودرو را متوقف نكرد و صداي فرياد‌هاي كوالا را نشنيد، متوجه موضوع نشد. پس از آن بود كه وي با موسسه امداد و نجات فائونا و آتشنشاني تماس گرفت تا با بيرون آوردن چرخ خودرو،‌كوالا را نجات دهند.

اين كوالاي 6 ساله در طول سفر 16 كيلومتري پرمشقتي كه داشت تنها جراحت‌هاي كوچكي برداشته و بخشي از موهاي بدنش در اثر حرارت سوخته‌بود. اما نكته دردناك ماجرا اين است كه پزشكان متوجه شدند كوالا دروضعيت شيردهي قرار دارد و در موهاي پشت او نيز رد چنگ‌هاي كوالايي كوچك ديده مي‌شد،‌اما بچه كوالا پيدا نشد.

حدس زدن تعداد كوالاها قابل حدس نيست اما اين گونه از خرس‌ها در دسته گونه‌هاي آسيب‌پذير قرار گرفته‌اند و ميزان كاهش جمعيت آنها 28 درصد اعلام شده‌است. جدي‌ترين خطري كه اين گونه‌ها را تهديد مي‌كند تخريب و تغيير شكل زيستگاه است درحالي كه سگ‌ها و خودروها، خشكسالي، بيماري و آتش‌سوزي‌هاي بزرگ نيز تهديد‌هايي بزرگ به شمار مي‌روند.

کد خبر 382508

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha