همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: وارد کردن زیرگونه شیر ایرانی به کشور منوط به اخذ مجوز از دو سازمان محیط زیست و دامپزشکی است.

وارد کردن شیر ایرانی به کشور منوط به تایید سازمان محیط زیست است

چندی پیش مدیرعامل مجموعه ارم سبز اعلام کرد که بازگشت شیر ایرانی به کشور یکی از برنامه‌های این مجموعه است و حداکثر تا دو ماه دیگر یک جفت شیر ایرانی وارد کشور می‌شود.

به گزارش ايرنا، علی تیموری روز دوشنبه گفت: شیر ایرانی منقرض شده اما ممکن است بخواهند زیرگونه‌ای از شیر ایرانی را از هند وارد کشور کنند
.
وی افزود: در هر صورت، برای ورود هر گونه جانوری به کشور ابتدا باید درخواست‌کننده هدف از ورود و نیز جایگاه نگه‌داری و نحوه غذادهی آن را برای سازمان حفاظت محیط زیست مشخص کند.

وی تاکید کرد: بعد از ارسال درخواست، نمایندگانی از دو سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی کشور جایگاهی را که برای نگه‌داری حیوان در نظر گرفته شده است، مورد بازدید قرار خواهند داد و اگر از هر نظر ملاحظات زیست محیطی و استانداردهای لازم رعایت شد، مجوز ورود داده می‌شود.

تیموری تصریح کرد: سازمان محیط زیست با بخش خصوصی که قصد وارد کردن گونه‌های جانوری برای نگه‌داری در باغ وحش‌های مجوزدار را دارند، مشکلی ندارد اما تمام اینها منوط به رعایت ملاحظات زیست محیطی است.

وی افزود: بعد از ساماندهی باغ وحش‌های کشور، مجموعه‌های باغ وحشی مناسبی با استانداردهای محیط زیستی فعال می‌شوند که سازمان محیط زیست برای ورود گونه‌های جدید با آنها همکاری خواهد کرد.

مدیر کل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اگر برای ورود گونه غیربومی مثلا ببر بنگال نیز تمام ضوابط زیست محیطی و استانداردهای جایگاه و نحوه غذادهی گونه مورد نظر رعایت شود، سازمان محیط زیست همکاری می‌کند.

کد خبر 381349

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha