یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۶:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: لاشه ۱۱ قلاده شیر از جمله هشت توله در پاک ملی ملکه الیزابت در اوگاندا و در نزدیکی یک روستا یافت شده است که مقامات زیست محیطی این کشور به مسمومیت آنها مشکوک هستند.

کشف ۱۱ لاشه شیر مسموم‌شده در اوگاندا

به گزارش ایسنا، این سه قلاده شیر ماده به همراه توله‌هایشان که بخشی از یک گله شیر شامل سه شیر نر بوده‌اند احتمالا آخرین قربانیان مسمومیت گربه‌سانان در اوگاندا محسوب می‌شوند.

مسمومیت شیرها در کشور اوگاندا اتفاق جدیدی نیست و در سال ۲۰۱۰ نیز پنج قلاده شیر در همین پارک ملی مسموم و کشته شدند. در سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ نیز ۱۵ قلاده شیر در این منطقه کشته شدند که مقصر آن عشایری که از گله‌های خود محافظت می‌کردند، شناخته شدند.

لاشه این شیرها برای آزمایش و تعیین علت واقعی مرگ آنها به آزمایشگاه فرستاده شده است.

این دسته از شیرها به علت رفتارهای غیرمعمول خود که برخلاف عادات معمول شیرها از درخت‌ها بالا رفته‌اند و از آنها آویزان شده‌اند و در آنجا به استراحت می‌پرداختند، مشهور بوده و برای ساخت یک مستند حیات وحش توسط شبکه نشنال جئوگرافیک انتخاب شده بودند.

به گزارش اسپوتینک، اکثر جمعیت شیرهای جهان در شرق آفریقا که اوگاندا نیز در آن واقع است و در جنوب آفریقا تمرکز یافته‌اند. جمعیت این گربه‌سانان در نیمه دوم قرن بیستم هر ۲۰ سال حدود ۳۰ الی ۵۰ درصد کاهش یافته به طوری که این گونه را در «فهرست قرمز» اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت و جز گونه‌های آسیب‌پذیر قرار داده است.

کد خبر 402737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha