همشهری آنلاین: اگر شما در به خواب‌رفتن دچار مشکل هستید، ممکن است بتوانید علت این مشکل را با نگهداشتن یادداشت در مورد وضعیت خواب خود مشخص کنید.

در یادداشت خواب این نکات را ثبت کنید:

  • زمانی را بیدار می‌شوید و زمانی را که به تختخواب می‌روید.
  • شمار ساعاتی را خوابیده‌اید.
  • چقدر خوب خوابیده‌اید و کیفیت خواب‌تان چطور بوده است.
  • در طول شب چند بار و در چه ساعت‌هایی بیدار شده‌اید، و برای دوباره به خواب رفتن چکار کرده‌اید.
  • مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار مثل قهوه، چای و نوشابه‌های کولا دار را در طول روز یادداشت کنید، اینکه در چه هنگامی و به چه مقدار از آنها مصرف کرده‌اید.
    چه غذاها و نوشیدنی‌هایی در طول روز خورده‌اید و در چه زمانی آنها را مصرف کرده‌اید.
  • داروهایی که در طول روز مصرف کرده‌اید.
  • قبل از به خواب رفتن چه احساسی دارید- تحت استرس، غمگین، خوشحال، مضطرب و غیره.

HealthDay News, 3 Dec., 2007

کد خبر 38237

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان

آخرین خبرهای بازار