جمعه ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: عبور دو موج بارشی بخش‌هایی از شمال و جنوب کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد و طی سه روز آتی بخش‌هایی از استان‌های جنوبی، دامنه‌های زاگرس، نوار شمالی و دامنه‌های البرز با باران و وزش باد مواجه می‌شوند.

باران

امین حسین نقشینه، كارشناس سازمان هواشناسي، در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران پویا درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: موج بارشی جدیدی، امروز بخشهایی از جنوب کشور و منطقه زاگرس را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی‌ها، عصر امروز( جمعه 24 شهريور) و شنبه در دامنه‌های جنوبی زاگرس، بخشهایی از استانهای فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، چهارمحال و بختیاری و خوزستان رشد ابر، رگبار باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی به‌وقوع می‌پیوندد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: بارشها طی روز یکشنبه هم در مناطق ذکر شده ادامه می‌یابد و ناپایداریها به دامنه‌های زاگرس مرکزی در غرب اصفهان و شرق لرستان نیز کشیده می‌شود.

نقشینه همچنین از ورود موج بارشی جدید در اواخر وقت شنبه خبرداد و گفت: با گذر موج بارشی از نوار شمالی کشور بخشهایی از مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و غربی با رشد ابر، رگبار پراکنده باران و وزش باد شدید موقتی مواجه می‌شوند.

وی تصریح کرد: در سه روز آینده وزش باد شدید در نوار شرقی کشور رخ می‌دهد که این پدیده در منطقه زابل به شکل گردوخاک خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور، اهواز با 44 درجه بالای صفر را گرمترین و شهرکرد با 6 درجه بالای صفر را خنک‌ترین نقاط کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران امروز در گرمترین لحظات به 33 درجه بالای صفر رسید که روند کاهش دمای نسبی در روزهای آتی بخشهایی از کشور را در برمی‌گیرد.

کد خبر 382189

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha