همشهری آنلاین: پیش‌بینی می‌شود طی روزهای آینده در ارتفاعات استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران بارش برف داشته باشد و تهران نیز در انتظار ورزش باد خواهد بود.

برف

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ضمن اشاره به تشدید بارش و کاهش محسوس دما در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران طی دو روز آینده، از احتمال بارش برف در ارتفاعات سه استان اردبیل، گیلان، مازندران در روز چهارشنبه (۱۲ مهرماه) خبر داد.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز ( 10 مهر) در شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ خواهد داد. از بعدازظهر بر شدت بارش در گیلان و شمال اردبیل افزوده خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: فردا (۱۱ مهرماه) با تقویت جریان‌های شمالی ضمن تشدید بارش، کاهش محسوس دما، وزش باد شدید در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و مازندران پیش‌بینی می‌شود که این شرایط با شدت کمتر در خراسان شمالی و گلستان نیز رخ خواهد داد. روز چهارشنبه (۱۲ مهرماه) علاوه بر این مناطق،گستره بارش به مناطقی از دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز گسترش خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه دریای خزر از دوشنبه بعدازظهر تا اواخر هفته مواج و طوفانی خواهد بود، گفت: از اواخر دوشنبه تا چهارشنبه به سبب وزش باد شدید خلیج فارس مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه اظهار کرد: روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای هوا بین ۷ تا ۱۲ درجه در استان‌های اردبیل، گیلان و مازندران کاهش خواهد یافت و انتظار می‌رود در این مدت کمینه دما در استان‌های گیلان و مازندران به حدود ۱۰ درجه سلسیوس برسد.

به گفته این کارشناس سازمان هواشناسی، روز چهارشنبه بارش در ارتفاعات این استان‌ها به صورت برف خواهد بود.

  • وزش باد شدید در تهران

وظیفه در مورد شرایط جوی تهران گفت: آسمان تهران فردا (سه‌شنبه 11 مهر)، صاف تا کمی ابری، همراه با وزش باد، گاهی وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۲۷ و ۱۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین در روز چهارشنبه (۱۲ مهرماه) کمی ابری، به تدریج همراه با افزایش ابر، اوایل شب رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید با بیشینه و کمینه دمای ۲۵ و ۱۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

کد خبر 383938

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha