همشهری آنلاین: دولت آلمان اعلام کرده است که حفظ تمامیت ارضی عراق برای احیای صلح و آرامش در این کشور بسیار مهم است. آلمان در عین حال از همه نیروها و اقلیت‌های ساکن این کشور خواسته است تا از تنش‌آفرینی پرهیز کنند.

مخالفت دولت آلمان با برگزاری همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق

به گزارش دويچه وله، خبرگزاری رویترز روز جمعه ۱۵ سپتامبر (۲۴ شهریور) به نقل از معاون سخنگوی دولت آلمان، مخالفت این کشور را با برگزاری همه‌پرسی استقلال در کردستان عراق اعلام کرد.

گئورگ اشترایتر، معاون سخنگوی دولت آلمان برگزاری همه‌پرسی استقلال توسط دولت محلی اقلیم خودمختار کردستان را به سود استقرارصلح و آرامش در آن کشور نمی‌داند. اشترایتر اعلام کرد که برگزاری این همه‌پرسی حاصل مشورت و هماهنگی با دولت مرکزی عراق نبوده و از این رو دولت آلمان با انجام آن موافق نیست.

دولت آلمان در عین حال از همه نیروها و اقلیت‌های ساکن عراق درخواست کرده به اختلافات موجود دامن نزنند.

باید یادآور شد که شماری از سربازان آلمانی در کردستان عراق مستقر هستند. اعزام این نیروها توسط دولت آلمان به عراق به قصد تعلیم و آموزش نظامی پیشمرگه‌های کرد و با هدف مبارزه با واحدهای نظامی گروه تروریستی "دولت اسلامی" صورت گرفته است.

به‌رغم مخالفت‌ها و انتقادهای وسیع، دولت محلی اقلیم کردستان اعلام کرده است که روز ۲۵ سپتامبر، اقدام به برگزاری همه‌پرسی استقلال خواهد نمود.

مخالفت با برگزاری این همه‌پرسی به دولت مرکزی عراق محدود نمی‌شود. کشورهای همسایه و از جمله ایران، ترکیه و سوریه نیز آشکارا مخالفت خود را با برگزاری این رفراندوم اعلام کرده‌اند.

کد خبر 382184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha