همشهری آنلاین: عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، ری و تجریش از لزوم بازنگری رویکرد شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ خبر داد.

نژادبهرام

زهرا نژادبهرام در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر لزوم بازنگری در رویکرد کمیسیون ماده 100 گفت: کمیسیون ماده 100 مربوط به تخلفات ساختمانی است که بر اساس تشخیص شهرداران مناطق، تخلفات ساختمانی به شعب کمیسیون ماده 100 ارجاع داده می‌شود که در همین حین کمیته توافقاتی در شهرداری‌های مناطق وجود دارد که قبل از ارائه پرونده تخلفات به کمیسیون ماده 100، شهرداران مناطق با متخلفین به بحث و تبادل نظر می‌پردازند تا جرایمی برای آنها در نظر گرفته شود و تخلف به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده نشود که این مسئله می‌تواند به دلیل عدم شفافیت، به روزنه‌ای برای ورود فساد تبدیل شود.

وی با بیان اینکه احکامی به غیر از جریمه برای متخلفان در کمیته‌های ماده 100 صادر می‌شود تصریح کرد: ساختمان که به یک دفعه بالا نمی‌رود و مهندس ناظر، شهرداران نواحی و ... نیز در مواقعی شاهد بروز تخلفات در ساختمان هستند و به همین دلیل برای این افراد تذکرات و یا احکامی نیز صادر می‌شود. اما تا به حال حتی یکی از این احکام برای این افراد دخیل در بروز تخلف، اجرایی نشده و سرنوشت این احکام در حاله‌ای از ابهام است.

عضو شورای شهر تهران،ری و تجریش با بیان اینکه متاسفانه شاهد آن هستیم که کمیسیون ماده 100 از اهداف و رویکرد تشکیلش عبور کرده است، ادامه داد: متاسفانه برخی به کمیسیون ماده 100 نگاه درآمدزایی دارند و آراء ماده 100 را محلی برای جذب درآمدهای شهرداری می‌دانند در حالیکه ماده 100 ابزاری برای پیشگیری از وقوع تخلفات است.

وی با بیان اینکه باید جرایم کمیسیون ماده 100 سنگین‌تر شود تا از بروز تخلفات پیشگیری شود، گفت: لازم است رویکردمان در مواجهه با کمیسیون ماده 100 و آراء آن را تغییر دهیم و این بازنگری با کمک معاونت شهرسازی شهرداری تهران محقق می‌شود.

کد خبر 382143

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha