مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

گروه علمی فرهنگی: تیم خودرو خورشیدی «غزال ایرانی» دانشکده فنی دانشگاه تهران به منظور شرکت در رالی خودروهای خورشیدی 2006 تایوان به این کشور اعزام شد.

محمد همتی، مسئول اجرایی تیم خودرو خورشیدی اظهار داشت: رالی خودروهای خورشیدی تایوان از 15 سپتامبر( جمعه همین هفته) تا 21 سپتامبر در تایوان برگزار می‌شود که در این راستا چهار نفر از اعضای تیم جهت آماده کردن خودرو برای مسابقات به تایوان اعزام شده‌اند. این گروه هم اکنون در شهر Kauhsiung تایوان اقامت دارند. گروه دوم تیم نیز سه شنبه عازم تایوان خواهند شد.

همتی تصریح کرد: در این مسابقات تیم‌های شرکت‌کننده باید مسافتی حدود 304 مایل را در مدت سه روز طی ‌کنند و تفاوت آن با مسابقات دو سالانه خودروهای خورشیدی استرالیا در زمان و مسافت مسابقه است که در مسافت استرالیا تیم‌ها باید مسافتی نزدیک به سه هزار مایل را در مدت زمان یک هفته طی کنند.

«غزال ایرانی» اولین خودرو خورشیدی ایران و خاورمیانه است که توسط تعدادی از دانشجویان و استادان گروه مهندسی مکانیک دانشکده فنی دانشگاه تهران طراحی و ساخته شده است.

طراحی و ساخت این خودرو با استفاده از دانش روز و قوی‌ترین نرم افزارهای مهندسی جهان انجام شده که از نظر علمی و عملی مشابه یک خودرو واقعی و در مواردی پیچیده تر از آن می باشد.

مسئول اجرایی تیم خودروی خورشیدی دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: غزال ایرانی، خودرویی تک سرنشین به طول پنج متر، عرض 8/1متر و ارتفاع یک متر از سطح زمین است و برای حرکت با سرعت بیش از 100 کیلومتر در ساعت طراحی شده است.

خودرو دارای یک چرخ در عقب و دو چرخ در جلو می باشد که چرخ عقب چرخ محرک خواهد بود. روی سطح بالایی خودرو تماما با سلول‌های خورشیدی راندمان بالا به مساحت 5/8متر مربع پوشیده است و انرژی خورشید از طریق این سلول‌ها جذب شده و در باتری‌های قابل شارژ (از نوع لیتیم - پلیمر) داخل ماشین ذخیره می‌شود.

این انرژی، موتور الکتریکی تعبیه شده داخل رینگ چرخ عقب خودرو را به حرکت در می‌آورد. جنس بدنه و شاسی این خودرو به نحوی انتخاب شده است که ضمن برخورداری از مقاومت بالا، دارای وزن کمی هستند. به طوری که وزن نهایی خودرو کمتر از 250کیلوگرم خواهد بود.

کد خبر 3821

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز