چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
۰ نفر

پس از معرفی آیفون‌های جدید که آیفون ۸، ۸ پلاس و X نام‌ دارند، سوالی پیش می‌آید؛ این که سرنوشت آیفون ۹ چه شد؟

آیفون

کاری که  اپل در مراسم رونمایی آیفون کرد، ما را به یاد اقدام مایکروسافت می‌اندازد که پس از ویندوز ۸، نسل جدید محصول خودش را تحت عنوان ویندوز ۱۰ معرفی کرد، نه ویندوز ۹! در مورد این اقدام گفته شد که مایکروسافت عمدا دست به چنین اقدامی زد تا کاربران ویندوز ۷ احساس کنند که از نسخه قدیمی ویندوز استفاده می‌کنند و ناخودآگاه تشویق به استفاده‌ از نسخه‌ی به‌روز شوند.

حالا در مورد اپل احتمالات مختلفی مطرح است؛ از دلایل اصلی نامگذاری آیفون X (آیفون ده) می‌توانیم به سالگرد ده سالگی آیفون اشاره کنیم، اما به نظر می‌رسد دلایل و استراتژی‌های مختلفی پشت پرده‌ قرار دارند.

از دلایل مهمی که در این باب مطرح شده، این است که اپل خواسته با نام‌گذاری X جذابیت بیشتری در محصولات جدید خود بدهد. اپل در کنفرانس، از آیفون جدید رسما به عنوان آیفون ۱۰ یاد کرد.

با این حال اپل به خوبی می‌داند که به لطف شباهت عدد رومی X با حرف انگلیسی، آیفون جدید را همان آیفون ایکس خطاب می‌کنند. پس شاید اپل خواسته تا با این اقدام هوشمندانه، محصول پرچم‌دار خود را متمایز از دیگر محصولات شرکت و رقبای خود کند.

این اقدام می‌تواند آیفون ده را لوکس‌تر جلوه دهد؛ بنابراین بسیاری ترغیب به خرید این محصول شوند و طبعا عده‌ای از صاحبان آیفون قبلی هم به سمت خرید محصول جدید اپل وسوسه می‌شوند.

چنین دلایل احتمالی و اقدامات هوشمندانه این شرکت دست به دست هم داده تا اپل از نام‌گذاری آیفون ۹ حداقل فعلا صرف نظر کند!

 

کد خبر 382037

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha