همشهری آنلاین: معاون سیاسی سپاه گفت: این موضوع که عده‌ای ورود مستشاری سپاه به سوریه و عراق و مقابله با تکفیری‌ها در آن مناطق را دستمایه‌ای قرار می‌دهند تا این پرسش را مطرح کنند که «چرا سپاه تاکنون برای کمک به مسلمانان میانمار وارد عمل نشده است؟»، قیاسی مع‌الفارق را مرتکب شده‌اند.

به گزارش ميزان، سردار رسول سنایی‌راد با اشاره به بیانیه رسمی سپاه با مضمون اعلام آمادگی این نهاد جهت کمک‌رسانی به مردم مظلوم میانمار، گفت: علاوه بر این موضوع که ورود مستشاری ایران به سوریه و عراق، پس از درخواست دولت‌های رسمی این دو کشور صورت گرفت، نباید از نظر دور نگه داریم که شرایط جغرافیایی ایران و میانمار بسیار متفاوت‌تر از شرایط مجاورت جغرافیایی ایران با سوریه و عراق است.

معاون سیاسی سپاه در ادامه با ذکر تشابهاتی میان گروهک‌های تکفیری و جنایتکاران میانمار که هر دو صرفا یک پوشش دینی برای خود انتخاب کرده‌اند، افزود: در اینکه اقلیت مسلمان میانماری مورد ظلم و ستم قرار می‌گیرند و از سوی حاکمیت میانمار نوعی آپارتاید علیه آنها اعمال می‌شود، شک و تردیدی وجود ندارد اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در برهه کنونی میان مذاهب اسلام و بوداییت تنش ایجاد نشود.
سردار سنایی‌راد همچنین خاطرنشان کرد: خانم سوچی که در گذشته به عنوان یک چهره مدافع حقوق بشر و صلح‌دوست در سطح جهانی معرفی شده بود، امروز در میانمار جنایت‌هایی از جنس جنایت‌های تکفیری‌های داعشی را علیه مسلمانان انجام می‌دهد.
معاون سیاسی سپاه در پایان گفت: به نظر می‌رسد که در سطح خُرد و محلی، پای یک مافیای اقتصادی و زمین‌خوار و در سطح بین‌الملل نیز بحث کشاندن منازعات قومی و مذهبی از غرب آسیا به شرق این قاره در زمان پساداعش برای سفت کردن جای پای استعمار مطرح باشد.

کد خبر 381851

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha