همشهری آنلاین: رئیس سازمان محیط زیست گفت: معتقدم تلنگرهایی لازم است تا آدم‌ها طرفدار محیط زیست شوند و جشنواره فیلم سبز با توجه به گستردگی که در کشور دارد می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

عیسی کلانتری

به گزارش مهر، عیسی کلانتری که در مراسم افتتاح بخش تجسمی حضور داشت، افزود: بخش تجسمی جشنواره فیلم سبز می‌تواند عموم مردم را با مشکلات محیط زیست آشنا و آن‌ها را حامی محیط زیست کند.

وی ادامه داد: معتقدم تلنگرهایی لازم است تا آدم‌ها طرفدار محیط زیست شوند و این جشنواره با توجه به گستردگی که در کشور دارد می‌تواند در این زمینه موثر باشد.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: عامه مردم هنوز اهمیت مسائل محیط زیستی را به آن صورتی که تهدید می‌شویم، نمی‌دانند و این در حالی است که چالش‌هایی همچون بحران آب، فرسایش خاک، پسماند، در خطر بودن برخی از حیوانات و زندگی مردم با آلاینده‌ها همگی مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان این که در حال حاضر تنها دو درصد مردم درگیر محیط زیست هستند، ابراز امیدواری کرد: اقدام‌هایی همچون جشنواره فیلم سبز در کنار ایجاد معاونت فرهنگی و اجتماعی در سازمان حفاظت محیط زیست با هدف جذب بیش‌تر مشارکت مردم و ارتقاء دانش و آگاهی آن‌ها از محیط زیست منجر به افزایش توجه مردم به محیط زیست و اهمیت آن شود.

کلانتری گفت: غالب تخریب‌کنندگان و آلوده‌کنندگان محیط زیست کسانی هستند که به صورت ناآگاهانه چنین اقدام‌هایی دارند. به طور نمونه، یکی از دلایل اصلی انقراض حیوانات، کمبود غذا بر اثر آسیب‌هایی که انسان به محیط زیست می‌زند.

کد خبر 381834

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha