همشهری آنلاین: بحرین گزارش گروه حقوق بشری عفو بین‌الملل درباره اقدام دولت منامه در سرکوب مخالفان و سرکوب شدید اعتراضات مردمی در سال گذشته را نادرست خواند و آن را محکوم کرد

بحرین

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، عفو بین‌الملل 16 شهريور در گزارشی فاش کرد که چطور دولت بحرین از ژوئن ۲۰۱۶ تا ژوئن ۲۰۱۷ دست‌کم ۱۶۹ فعال و مخالف و بستگان آنها را بازداشت، شکنجه و یا از سفر منع کرده است. عفو بین‌الملل خصوصا انگلیس و ایالات متحده آمریکا را که هر دو تاسیسات نظامی در بحرین دارند به نادیده گرفتن نقض‌های حقوق بشری منامه متهم کرد.

وزارت خارجه بحرین در پیامی توئیتری اعلام کرد: این وزارتخانه پادشاهی بحرین از "اطلاعات غلطی" که در گزارش عفو بین‌الملل آمده است، ابراز تاسف می‌کند. این وزارتخانه بر تعهد پادشاهی بحرین بر احترام و ارتقای آزادی‌ها و اصول حقوق بشری تاکید دارد.

این وزارتخانه جزئیات بیشتری ذکر نکرد.

عفو بین‌الملل با استناد به مدارکی اعلام کرد، افسران امنیتی بحرین معترضان را مورد ضرب و شتم قرار داده، با گاز اشک‌آور و تیر و سلاح‌های نیمه خودکار مستقیما به سمت معترضان شلیک کرده و خودروهای زرهی و نفربر به اعتراضات برده‌اند.

بحرین از زمانی که دولت سنی آن اعتراضات بهار عربی را در سال ۲۰۱۱ سرکوب کرد، درگیر ناآرامی است. اکثر جمعیت این پادشاهی را شیعیان تشکیل می‌دهند. بحرین سرکوب منتقدان و دو گروه اصلی سیاسی این کشور را افزایش داده و حق شهروندی رهبر معنوی جامعه شیعیان بحرین را باطل کرده و فعالان حقوقی را زندانی کرده است.

در گزارش عفو بین‌الملل با عنوان "هیچکس نمی‌تواند از شما حفاظت کند: سال سرکوب مخالفان در بحرین" آورده است دست‌کم شش تن از جمله یک کودک حین سرکوب‌ها کشته شده‌اند.

کد خبر 381473

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha