همشهری آنلاین: قیمت‌های نفت چهارشنبه ۱۵ شهریورماه در شرایطی که تقاضا برای نفت خام به دلیل تعطیلی پالایشگاه‌ها پس از توفان هاروی ضعیف مانده است، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، نفت وست تگزاس اینترميدیت آمریکا با ۹ سنت یا ۰.۲ درصد کاهش، ۴۸.۵۷ دلار در هر بشکه معامله شد. بهای معاملات نفت خام آمریکا روز گذشته با ۱.۳۷ دلار یا ۲.۹ درصد افزایش، در ۴۸.۶۶ دلار در هر بشکه بسته شده بود.

در بازارهای نفت بین‌المللی، نفت برنت ۱۹ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش یافت و در ۵۳.۱۹ دلار در هر بشکه ایستاد. بهای معاملات برنت سه‌شنبه ۱.۰۴ دلار یا ۲ درصد افزایش یافت و در ۵۳.۳۸ دلار در هر بشکه بسته شد.

اگرچه بسیاری از پالایشگاه‌ها و خطوط لوله که به دلیل وقوع توفان گرمسیری هاروی تعطیل شده بودند، در حال راه‌اندازی مجدد هستند اما تحلیلگران می‌گویند مدتی طول خواهد كشيد صنعت نفت آمریکا به ظرفیت کامل فرآوری نفت خام بازگردد.

تا روز سه‌شنبه حدود ۳.۸ میلیون بشکه ظرفیت پالایش روزانه یا حدود ۲۰ درصد تعطیل بود. با این‌همه شماری از پالایشگاه‌ها در این گروه در حال راه‌اندازی مجدد فعالیت‌شان هستند و پالایشگاه‌های دیگری شامل گالوستن بی و کورپوس کریستی با نرخ پایین‌تری فعالیت داشتند.

بازار همچنین به توفان ایرما که در حال حرکت به سوی خطوط کشتیرانی در منطقه کارائیب است، متمرکز شده است. توفان ایرما به سوی جزایر آنتیگوا، باربودا، آنگیلا، مونتسرات ، سنت کیتس و نویس، ویرجین آیلندز، پورتوریکو، جمهوری دومینیکن و بخش‌هایی از کوبا پیش می‌رود.

به گفته تحلیلگران بانک ANZ، با حرکت توفان دیگری که ممکن است به سواحل آمریکا برسد، معامله‌گران همچنان محتاط مانده‌اند.

بر اساس گزارش رویترز، حدود ۲۵۰ هزار بشکه ظرفیت پالایش روزانه در جمهوری دومینیکن و کوبا در حال حاضر در مسیر توفان ایرما قرار دارد و تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد نفت‌کش‌های متعددی در حال تغییر مسیرشان برای اجتناب از گرفتار شدن در توفان هستند.

کد خبر 381357

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha