همشهری‌آنلاین: رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و رئیس شورای سیاست‌گذاری مرکز گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها با ارسال نامه‌ای، خواستار پایان دادن به خشونت‌ها علیه مسلمانان میانمار شدند و گفتند جهان پرآشوب کنونی از بحران افراط‌گرایی به‌ نام دین و یا نژاد، بسیار در رنج و عذاب است و هر روز شاهد کشتار انسان‌های بی‌گناه و تخریب شهرها و عبادتگاه‌ها از سوی گروه‌هایی ‌هستیم.

به گزارش ایسنا، در بخش‌هایی از این نامه که خطاب به «آشین نیانیسارا»، رئس آکادمی بین‌المللی سیتاگو میانمار نوشته شده، آمده است:

«پیام تمام ادیان الهی و آیین‌های بشری بعد از دعوت به حق و حقیقیت؛ پاسداشت صلح و دوستی و احترام و مهربانی به همه انسان‌هاست. به‌ همین دلیل اعمال خشونت و افراط‌گرایی هنگامی ‌که منتسب به ادیان و آیین‌های مذهبی می‌شود؛ اسفبار و نگران‌کننده‌تر است؛ زیرا منجر به قضاوت‌های ناصواب در کارآمدی دستورهاي مذهبی می‌شود.

امروزه موضوع ارتباط و همکاری آنان و ترویج گفت‌وگوهای سازنده اهمیت دوچندان پیدا کرده است. شناخت اینجانب از حضرت‌عالی در چند نوبت گفت‌وگو و دیدار بسیار مهم و سازنده‌ای که در ایران و میانمار داشته‌ایم من را به استمرار این گفت‌وگوها تشویق می‌کند.

جهان پرآشوب کنونی از بحران افراط‌گرایی به‌ نام دین و یا نژاد، بسیار در رنج و عذاب است و هر روز شاهد کشتار انسان‌های بی‌گناه و تخریب شهرها و عبادتگاه‌ها از سوی گروه‌هایی ‌هستیم که صرفاً خود را مؤمن دانسته و دیگران را متهم کرده و جواز قتل و غارت آنها را صادر می‌کنند.

مدت مدیدی است که اخبار و مستندات متعددی از رفتار خشونت‌آمیز میان برخی از اهالی کشور میانمار از مسلمان و بودایی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که قلب هر انسانی را فارغ از دین و آیین خاص به درد می‌آورد و این در حالی است که تصویر رایج از پیروان آیین بودا، همواره تصویری توأم با دوستی و مودت و مدارا در کنار برادران مسلمانشان بوده ‌است.

با عنایت به این جایگاه خطیر و مؤثر حضرت‌عالی است که اینجانب به عنوان دوست و آشنای دیرین که از نزدیک با خصوصیات اخلاقی و تأثیرگذارتان در جامعه بوداییان آشنا هستم، از حضور محترم جنابعالی صمیمانه درخواست دارم به عنوان عالی‌ترین رهبر بوداییان میانمار، برای رفع عاجل این خشونت‌ها و تحقق صلح و زندگی محبت‌آمیز در بین اقشار مختلف جامعه میانمار، دستورات و تدابیر لازم را ابلاغ فرمایید و فضای دلهره و غم‌انگیز موجود بین مسلمانان و بوداییان را در جامعه میانمار به فضای پایدار صلح و دوستی و مدارا تغییر دهید.

اینجانب آمادگی دارم در صورتی که صلاح می‌دانید و در چارچوب دیدارها و گفت‌وگوهای سازنده‌ای که با یکدیگر داشته‌ایم، در این مسیر انسان‌دوستانه و در کنار شما، برای رفع این بحران انسانی همکاری کنم.»

کد خبر 381333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha