همشهری‌آنلاین: آژانس کودکان سازمان ملل از دولت میانمار خواست، کودکان روهینیگایی که در جریان عملیات نظامی ارتش میانمار علیه این قوم مسلمان در استان راخین دستگیر شده‌اند را آزاد کند.

بر اساس گزارش‌ها در جریان عملیات اخیر ارتش میانمار علیه مسلمانان قوم روهینيگا در شمال استان ناآرام راخین بیش از 600 تن تا کنون دستگیر شده‌اند. این عملیات ارتش میانمار بعد از یک سری حمله‌هاي مرگ‌بار شبه نظامیان به ایست بازرسی‌های پلیس این کشور در ماه اکتبر آغاز شد.

یک سری اعضای فرار کرده قوم روهینيگا که به کشور بنگلادش پناهنده شده‌اند، گفته‌اند در جریان این عملیات موارد نقض حقوق بشر از جمله  ضرب و شتم، شکنجه و تحمیل گرسنگی در داخل زندان‌هاانجام شده‌است. آنها گفته‌اند که کودکان نیز در میان این دستگیرشدگان هستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، جاستین فورسیت، معاون مدیر اجرایی یونیسف اظهار کرد که به آنگ سان سو چی، رهبر غیر رسمی میانمار، اطلاعات مربوط به حدود 12 کودک روهینيگایی زندانی در زندان موسوم به "بوتیدائونگ" میانمار را اطلاع داده است.

و در پایان یک سفر کوتاه به میانمار به خبرگزاری فرانسه گفت: تعدادی کودک در زندان‌های میانمار در بازداشت هستند. بنابراین ما این موارد را مطرح می‌کنیم چون هر کودکی که در بازداشت باشد برای ما یک مسئله مهم است.

به گفته این مقام سازمان ملل، سوچی به همراه فرمانده ارتش میانمار گفته‌اند که این کودکان بازداشت شده یک مسئله مهم برای آنها محسوب می‌شود اما به آزاد کردن آنها متعهد نشدند.

کد خبر 366574

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha