همشهری آنلاین: وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تهدید و تحریم توان موشکی، هدفی کاملا سیاسی برای تضعیف قدرت بازدارندگی کشور است.

حاتمی

 

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ ستاد امیر حاتمی روز سه شنبه در همایش حقوق دفاعی که به همت ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و با حضور مقامات بلند پایه کشوری، لشکری و مدیران، کارشناسان حقوقی نیروهای مسلح و دولت، مجلس شورای اسلامی و قوه قضائیه در سالن همایش های امام علی (ع) وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حال برگزاری است، این مطلب را عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: تمامی کارهای ما در چار چوب حقوق بین الملل و جمهوری اسلامی ایران است، اما دنیای استکبار با تعابیری ساختگی به دنبال تضعیف قدرت بازدارندگی کشور ما است.

وزیر دفاع ادامه داد: کارشناسان مسایل حقوقی با حساسیت بیشتری باید دنبال راهکارهای مناسب در چار چوب قوانین بین الملل برای مقابله با این مسایل باشند.

امیر سرتیپ حاتمی افزود: تحریم و تهدید مسایل موشکی جمهوری اسلامی ایران، تنها هدف دنیای استکبار نبوده و نیست زیرا خواست دشمنان ما، همسایگی با کشورهای تروریست است نه با کشور های با ثبات، که الحمدالله امروز امنیت خوبی در عراق و سوریه بر خلاف میل آنها حاکم است.

وی توضیح داد: در زمان حاضر تلاش می ‌شود با استفاده از تمامی ابزارهای حقوقی در جهت کاهش اثرات این تحریم‌ ها بکوشیم و کارهایی که ما در حوزه دفاع و امنیت انجام می‌دهیم در چارچوب مقررات حقوق بین‌الملل است اما تعبیر و تفسیرهای سلیقه ‌ای و خواستگی از جمله موضوعاتی است که باید نسبت به آن حساس بود و به کسی اجازه نمی‌ دهیم که با استفاده از ابزارهای حقوقی قدرت دفاعی کشور را تضعیف کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه تهدید و تحریم توان نظامی ما تنها اقدام دشمنان علیه ما نیست، تصریح کرد: اقدامات دشمن در سایر حوزه ‌ها نیز دنبال می شود که با ناکامی آنها مواجه شده‌ است.

امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان کرد: امروز بحمدالله در کشور عراق نیز امنیت خوبی حاکم است و آنچه که دشمنان پیش ‌بینی کرده بودند تحقق نیافته و شرایط به نفع محور مقاومت تغییر کرده است.

وزیر دفاع با اشاره به این مطلب که دشمنان تلاش بسیاری کردند تا نشان دهند که وحدت بین مردم و مسئولان در کشور ما وجود ندارد، گفت: بحمدالله این اتفاق رخ نداده و مردم ما از اتحاد و انسجام بالایی برخوردار هستند که قدرت بازدارندگی را افزایش می‌دهد.

وی در ادامه یادآور شد: ما تعامل بسیار خوبی با مجلس داریم و مجلس شورای اسلامی از امور حقوقی و امور مجلس نیروهای مسلح رضایت دارد اما در برخی جاها به خصوص درباره طرح‌ ها و لوایح مربوط به نیروهای مسلح نیازمند انسجام بیشتری هستیم.

امیر سرتیپ حاتمی خاطرنشان کرد: همچنین ما در حوزه قراردادهای داخلی باید تلاش کنیم تا حضور متخصصان حقوقی نیروهای مسلح نهادینه شود و در موضوع قوانین استخدامی نیروهای مسلح نیز اقدامات خوبی در دست اجراست.

وی اظهار کرد: همچنین در حوزه معاهدات بین‌المللی، بحث حقوق استفاده از تسلیحات نوظهور مطرح است که در این زمینه باید بتوانیم حقوق خودمان را حفظ کرده و با جذب نخبگان در نیروهای مسلح بر کیفیت نیروی انسانی در این زمینه بیفزاییم.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، آسیب شناسی و تبیین مسائل و چالش های حقوقی و قضایی نیروهای مسلح، بررسی روند پیشرفت های حقوقی و تقنینی در امور دفاعی مرتبط با عرصه های داخلی و خارجی و با شعار قدرت بازدارندگی با حقوق دفاعی و دفاع حقوقی از برنامه های این همایش یکروزه است.

قرار است در این همایش حقوق دفاعی، گزارش کارگروه های تخصصی که در این زمینه فعال شده است با رویکرد تقویت و انسجام بخشی به امور حقوق دفاعی ارائه شود.

کد خبر 381271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha