دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
۰ نفر

مجید مجیدی دومین پروژه سینمایی خود را در سرزمین ۷۲ ملت می‌سازد و «معدن طلا» را اواسط سال آینده میلادی در هندوستان مقابل دوربین می‌برد.

مجیدی

به گزارش همشهري به نقل از منابع هندي، نخستين فيلمساز ايراني نامزد اسكار كه به تازگي «پشت ابرها» را با حضور بازيگران و عوامل هندي ساخته و قرار است در شصت و يكمين دوره جشنواره لندن از اين فيلم رونمايي كند، از مدتي پيش سرگرم بازديد از لوكيشن‌هاي فيلمي است كه رسانه‌هاي هندي از آن با نام معدن طلا ياد كرده‌اند. مجيدي در آينده نزديك به هندوستان بازمي‌گردد تا پس از نهايي كردن بازيگران و مكان‌هاي فيلمبرداري، پروژه را ميانه‌هاي سال 2018 كليد بزند.

  • ستايش‌نامه‌اي براي هندوستان

خالق «بچه‌هاي آسمان» و «رنگ خدا» درباره پروژه سينمايي معدن طلا بيانيه‌اي منتشر كرده كه در بخشي از آن چنين آمده است: «محيط و فضاي هندوستان جادويي و بي‌نظير است و اينجا روابطي شگفت‌انگيز بين انسان‌ها و طبيعت جريان دارد. روح فناناپذير مردم و اميدشان به زندگي با وجود تمام سختي‌ها باورنكردني است و همه اينها من را وامي‌دارد فيلم بعدي‌ام را همين‌جا در هند بسازم. مي‌خواهم روايتگر تلاش مردان، زنان و كودكاني باشم كه عشق‌شان به زندگي آنها را به قوي ماندن و گذشتن از سختي‌ها و موانع تشويق مي‌كند.»

  • الهام از دنيايي بي‌بديل

مجيدي پيش از اين گفته بود هندوستان داستان‌هايي بسيار براي تعريف كردن دارد و فرهنگ‌هاي بي‌شمار و مردماني در قلمروهاي متفاوت او را به ساختن فيلم در اين سرزمين ترغيب مي‌كند. او پس از تجربه موفق پشت ابرها، پروژه معدن طلا را با همان تهيه‌كنندگان مقابل دوربين مي‌برد و در بيانيه خود هم به اين موضوع اشاره كرده است: «مي‌خواهم در فيلم تازه با گروهي همكاري كنم كه در پشت ابرها نشان دادند رويكردي حرفه‌اي به سينما دارند.»موضوع معدن طلا زماني به ذهن مجيدي رسيد كه او براي يافتن لوكيشن‌هاي پشت ابرها بارها به مناطق شمال هند سفر مي‌كرد.

براساس آنچه طرف‌هاي هندي اعلام كرده‌اند، داستان فيلم تازه جهانشمول است و تصويري بسيار متفاوت از اين كشور به دنيا ارائه مي‌دهد. قرار است كار انتخاب بازيگران معدن طلا از 2 ماه ديگر آغاز شود و گروه توليد براي كليد زدن پروژه از ميانه‌هاي سال 2018 آماده مي‌شود.

کد خبر 381187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha