دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

همزمان با به پایان رسیدن مرحله فیلمبرداری تازه‌ترین تجربه کارگردانی مجید مجیدی در هندوستان، یکی از سایت‌های هندی فهرستی از برترین فیلم‌های خارجی مناسب برای گروه سنی کودک و نوجوان منتشر کرد که در آن نام ۲ فیلم از فیلمساز ایرانی نامزد اسکار به چشم می‌خورد.

مجیدی

به گزارش همشهري، مجيدي كه اين روزها سرگرم ضبط آخرين صحنه‌هاي «آن سوي ابرها» در سرزمين 72 ملت است، چهره‌اي بسيار محبوب در اين كشور به شمار مي‌رود. حضور او در پايانه چاتراپاتي شيواجي كه از مهم‌ترين و قديمي‌ترين پايانه‌هاي قطار در بمبئي است، مورد توجه رسانه‌هاي مهم هند قرار گرفت.

گروه توليد آن سوي ابرها يكي از صحنه‌هاي اصلي و كليدي فيلم را با هدايت مجيدي در پايانه ثبت‌شده در فهرست ميراث جهاني يونسكو فيلمبرداري كرد و تصاوير اين حضور بلادرنگ به سايت‌ها و پايگاه‌هاي خبري هند راه يافت. آن سوي ابرها نخستين تجربه بين‌المللي مجيدي در خارج از مرزهاي ايران با بازي بازيگران هندي است و تنها كارگردان، نويسنده و مترجم پروژه، ايراني هستند.

همزمان، سايت the better india فهرستي از 10فيلم مناسب آموزش و سرگرم كردن كودكان و نوجوانان، به‌ويژه در روزهاي طولاني و داغ تابستان در هند منتشر كرد كه «بچه‌هاي آسمان» مجيدي صدرنشين آن است. اين فيلم كه نخستين نامزد اسكار در تاريخ سينماي ايران بود، در برخي كشورهاي آسيايي بسيار محبوب است و براساس آن چند فيلم ساخته شده. نشان دادن تصاوير زندگي روزمره در تهران از نگاه كودكان معصوم و روايت داستاني تأثيرگذار، دليل انتخاب بچه‌هاي آسمان اعلام شده است.

انيميشن «شازده كوچولو» به كارگرداني مارك آزبورن محصول2015 كه «پانداي كنگ‌فوكار» را در كارنامه دارد، دومين فيلم برتر اين فهرست است و جالب اينكه «آواز گنجشك‌ها» در رده سوم قرار گرفته است. اين فيلم تحسين‌شده مجيدي حدود يك دهه پيش به فاصله چند روز در بخش مسابقه جشنواره‌هاي فجر و برلين به نمايش درآمد و از هر 2رويداد جايزه گرفت. شايد جايزه خرس نقره‌اي بهترين بازيگر مرد براي رضا ناجي در برلين، بيش از سيمرغ‌هاي بلورين فجر در يادها مانده باشد. آواز گنجشك‌ها داستان زندگي كارگر مزرعه پرورش شترمرغ را در حاشيه شهر تهران روايت مي‌كند؛ مردي كه با فرار يكي از شترمرغ‌ها، به دركي تازه از زندگي در كنار فرزندان خود مي‌رسد.

«هوگو»‌ به كارگرداني مارتين اسكورسيزي، «تقديم با عشق» جيمز كلاول با بازي سيدني پواتيه محصول1967، «هاچي: داستان يك سگ» لاسه هالستروم با بازي ريچارد گر محصول2009، «پسربچه» چارلي چاپلين محصول1921، انيميشن «شهر اشباح» ساخته هايائو ميازاكي محصول2001، «زندگي سگي من» هالستروم محصول1985و «بادكنك سفيد» جعفر پناهي فيلم‌هاي چهارم تا دهم فهرست برترين آثار سينمايي براي كودكان و نوجوانان هستند.

  • باليوود منتظر رسيدن به آن سوي ابرها

مجيد مجيدي كه پيش از اين داستان زندگي پيامبر اسلام(ص) را در قالب فيلم سينمايي «محمد رسول‌الله(ص)» با حضور چهره‌هاي شناخته‌شده جهاني در ايران و چند كشور ديگر ساخته بود، زمستان سال گذشته نخستين تجربه كاملا بين‌المللي خود را در هند مقابل دوربين برد. او كه سال‌ها در انتظار ساختن فيلم در سرزمين باليوود بود،

سرانجام به آرزويش رسيد و «آن سوي ابرها» را با هنرنمايي بازيگران و همكاري عوامل هندي كليد زد. مراحل فني فيلم تازه مجيدي تا اوايل پاييز به طول مي‌انجامد و انتظار مي‌رود نخستين نمايش جهاني آن در جشنواره فجر امسال در تهران باشد.

کد خبر 368510

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha