جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸
۰ نفر

با اینکه امسال ایران در بخش رسمی جشنواره برلین نماینده ندارد و تنها «تمارض» عبد آبست در بخش فورم روی پرده رفته اما نام ایران به واسطه حضور تازه‌ترین تجربه کارگردانی مجید مجیدی بارها در بازار فیلم اروپا مطرح شد.

مجیدی

به گزارش همشهري، با اينكه نخستين فيلمساز ايراني نامزد اسكار اين روزها براي ساختن پروژه هندي‌زبان «آن سوي ابرها» در سرزمين 72ملت به سر مي‌برد، شركت هندي زي استوديوز اينترنشنال ZSI در بازار فيلم اروپا در حاشيه جشنواره برلين فيلم را به خريداران بين‌المللي ارائه داده است. ويبا چوپرا كه مدير بخش بين‌الملل ZSI است، به نمايندگي از گروه توليد به آلمان سفر كرده و انتظار مي‌رود حق پخش آن سوي ابرها را به شركت‌هاي اروپايي و آمريكايي بفروشد.

چوپرا درباره فيلمي كه خالق «بچه‌هاي آسمان» در حال كارگرداني آن است، به اسكرين ديلي گفت: مجيدي همواره احترامي فوق‌العاده براي سينما و فرهنگ هند قائل بوده و به ما گفت كه قصد دارد از زاويه‌اي تازه و متفاوت با فيلم‌هاي باليوودي به هند نگاه كند. ما از برخي لوكيشن‌هايي كه او كشف كرده شگفت‌زده شده‌ايم و به اين واقعيت پي برديم كه اين مناظر هرگز پيش‌تر در فيلم‌هاي هندي ديده و به‌كار گرفته نشده‌اند.

فيلمبرداري آن سوي ابرها اواخر مارس (اوايل بهار) در بمبئي و مناطق اطراف آن به پايان مي‌رسد تا براي نمايش در پاييز آينده آماده شود. فيلم داستاني نوجوانانه درباره روابط يك خواهر و برادر دارد و ايشان خاطر نقش اصلي آن را ايفا مي‌كند. با وجود ايراني بودن كارگردان و نويسنده، تمام عوامل آن سوي ابرها هندي هستند؛ ازجمله‌اي آر رحمان (آهنگساز «ميليونر زاغه‌نشين» و «محمد رسول‌الله(ص)») و آنيل مهتا (مدير فيلمبرداري «لاگان»).

مجيدي از محبوب‌ترين فيلمسازان و چهره‌هاي خارجي در سينماي هند است و پس از تجربه موفق توليد فيلم زندگي پيامبر اسلام با عوامل بين‌المللي، در نخستين پروژه مطلقا خارجي خود هند را براي روايت داستاني انساني برگزيد. او ابتدا قرار بود از برخي ستاره‌هاي باليوودي در آن سوي ابرها استفاده كند كه در آخرين لحظه‌ها از اين تصميم برگشت.

کد خبر 362326

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha