دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۳
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد امانوئل مکرون، رئیس‌ جمهور جوان و تازه نفس فرانسه که بیش از ۱۰۰ روز از ورودش به کاخ الیزه می‌گذرد، با کاهش شدید محبوبیت مردمی مواجه شده و فقط ۳۰ درصد محبوبیت دارد.

امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه که در حال بازنگری در استراتژی ارتباطی خود پس از انتقادهاست، هفته پیش اذعان کرد برخی رای‌دهندگان تاکنون از عملکرد دولت رضایت نداشتند.

این رهبر میانه‌رو ۳۹ ساله که ماه مه روی کار آمد، برای دومین ماه پیاپی شاهد سقوط محبوبیتش بود.

طبق نظرسنجی "یوگاو" فرانسه که برای "هافینگتون پست" و "سی‌نیوز" انجام شد، محبوبیت او براي دومين ماه متوالي كاهش پيدا كرد و از ۳۶ درصد اوایل ژوئيه و  ۴۳ درصد اواخر ژوئن(ماه پيش از آن) كمتر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مکرون چهارشنبه پیش در مصاحبه با هفته‌نامه لوپوئن گفت: باید ظرف‌ ماه‌های آتی با بی‌تحملی مردم ادامه دهم. ماحصل ۱۰۰ روز اول ریاست جمهوری‌ام چندان قابل‌توجه نبود.

یک روز پس از آن، دولت مکرون برنامه‌ای برای بازنگری در قانون کار ارائه کرد که توانایی او برای ایجاد تغییرهاي دوستدار تجارت و مقابله با اعتراض‌ها را می‌سنجد.

او معتقد است تنظیم قوانین کار برای مقابله با نرخ بیکاری که اکنون ۹.۵ درصد و دو برابر انگلیس و آلمان است، ضروری است.

با این حال وضعیت ادوار فیلیپ، نخست‌وزیر فرانسه اندکی بهتر است و طبق یافته‌های نظرسنجی یوگاو، محبوبیت او از ۳۷ درصد به ۳۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

کد خبر 381132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha