همشهری آنلاین: بر اساس نتایج یک نظرسنجی اکثریت مردم فرانسه در حال حاضر از عملکرد امانوئل ماکرون ناراضی هستند. این نتیجه نشان دهنده چرخش غم‌انگیز موقعیت رییس جمهور فرانسه است که کمتر از چهار ماه گذشته با کسب اکثریت غافلگیرکننده آرا در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

اکثریت مردم فرانسه از امانوئل ماکرون ناراضی‌اند

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، این نظرسنجی که توسط موسسه "ایفاپ" به سفارش روزنامه ژورنال دومانش انجام شد میزان نارضایتی از امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه را 57 درصد اعلام کرد که حاکی از 14 درصد رشد نارضایتی‌ نسبت به نتیجه نظرسنجی گذشته همین موسسه در ماه ژوئیه است.

40 درصد آرا بیانگر رضایت رای ‌دهندگان از این رییس جمهور بود که البته نسبت به نظرسنجی پیشین کاهش 14 درصدی داشت.

ماکرون که هم‌اکنون در میانه برنامه دیدارهای رسمی خود از پایتخت کشورهای اروپایی است از زمان پیروزی در انتخابات تا کنون با موانعی همچون مناظرات شدید در پارلمان درباره اصلاحات نظام کار، درگیری با ارتش و قطع کمک به خانه‌سازی رو‌به‌رو بوده است.

نظرسنجی موسسه ایفاپ نشان می‌دهد محبوبیت ماکرون از ماه مه تاکنون کاهش بیشتری نسبت به محبوبیت فرانسوا اولاند، رییس جمهور پیشین فرانسه با گذشت همین مدت از منصوب شدن وی به این سمت داشته است.

این نظرسنجی همچنین حاکی از کاهش محبوبیت ادوارد فیلیپ، نخست وزیر فرانسه است که با کسب 47 درصدی رضایت عمومی، نسبت به ماه گذشته 9 درصد سقوط داشته است.

 

کد خبر 380390

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha