جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: «برنارد پومرانس» نمایشنامه‌نویس «مرد فیل‌نما» که به موفقیتی چشمگیر دست یافت و در سال ۱۹۷۹ جایزه تئاتر تونی را ازآن خود کرد در ۷۶ سالگی درگذشت.

نمایش

به گزارش فارس، «برنارد پومرانس» نمایشنامه‌نویس «مرد فیل‌نما» که به موفقیتی چشمگیر دست یافت و در سال ۱۹۷۹ جایزه تئاتر تونی را ازآن خود کرد در 76 سالگی درگذشت. علت مرگ وی بیماری سرطان بود.

پومرانس تقریبا نویسنده‌ای خارج از جریان رایج نویسندگی در دوران خود بود. وی که در لندن زندگی می‌کرد در سال 1977 شرکت تئاتر «فوکو نوو» را با همکاری رولاند ریس و دیوید آکین تاسیس کرد و نمایشنامه «مرد فیل‌نما» را که بر اساس داستان واقعی مردی به نام «جوزف مریک» بود به روی صحنه برد. جوزف مریک در دوران ویکتوریایی انگلستان می‌زیست و بخاطر چهره دفورمه و نامنزمش که بصورت مادرزادی به وجود آمده بود به یک فرد مشهور در دهه 1880 بدل شد.

پومرانس در سال 1979 در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت:"مهمترین عنصر تئاتر، تخیل مخاطب است".

در سال 1979 که این نمایش در لندن با موفقیت همراه بود بلافاصله پیشنهاد اجرا در نیویورک را خارج از برادوی پذیرفت و بعد از آن موفقیت تئاتر برادوی از آنها برای نمایش دعوت کردند و «مرد فیل‌نما» در سالن «بوث» در آوریل به روی صحنه تئاتر برادوی رفت.

موفقیت این نمایشنامه باعث شد که 916 بار به روی صحنه برود. دیوید بویی خواننده نامدار بریتانیایی نقش مریک را در دهه 80 میلادی چندین بار ایفا کرد. همچنین دیوید لینچ کارگردان نامدار سینما فیلمی بر اساس این داستان خلق کرد که در آن «جان هارت» نقش مریک را ایفا می‌کرد.

آخرین بار که این نمایشنامه روی صحنه رفته در سال 2014 با بازی «بردلی کوپر» در نقش مریک بوده است.

کد خبر 380834

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha