پنجشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: با توجه به وضعیت بحران بی‌آبی در شالیزارها و کاهش اثرات تنش خشکی اقدامات مدیریتی در دستور کار کشاورزان قرار گرفته است.

وضعیت بحرانی بی‌آبی در شالیزارهای بهشهر

به گزارش ايسنا، خلیل حقیقی اظهار کرد: در سال زراعی جاری سطحی بالغ بر 9 هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت برنج اختصاص یافته که نسبت به سال گذشته از افزایش 15 درصدی برخوردار است و از این میزان 80 درصد به کشت ارقام پرمحصول و مابقی به کشت ارقام محلی به ویژه طارم هاشمی اختصاص یافته است.

وی افزود: عملیات نشاء از اوایل اردیبهشت سال جاری آغاز و تا اواخر خرداد ادامه داشته است و بالغ بر 4 هزار و 700 هکتار از مزارع به صورت مکانیزه کشت شده و این عملیات توسط 8 بانک نشاء فعال شهرستان و به کارگیری بیش از 130 دستگاه نشاء انجام گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: عملیات برداشت برنج در شهرستان بهشهر از اوایل مرداد ماه آغاز شده و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر 60 هزار تن شلتوک از مزارع موجود شهرستان برداشت شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت بحران بی‌آبی در شالیزارها و کاهش اثرات تنش خشکی اقدامات مدیریتی شامل به کارگیری اصول صحیح خاک‌ورزی، آبیاری تناوبی، استفاده از پوشش پلاستیکی در مرزها به جهت کاهش هدر رفت آب، کاهش سطح نشاء تابستانه و استفاده از عناصر غذایی حاوی اسیدهای آمینه و پتاسیم در دستور کار کشاورزان قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: تولید محصول سالم و کاهش مصرف سموم شیمیایی از دغدغه‌های جدی بخش کشاورزی است که در این راستا در سال زراعی جاری در سطحی بالغ بر 2 هزار و 280 هکتار از شالیزارها مبارزه بیولوژیک با استفاده از زنبور تریکوگراما انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود بیش از 50 درصد مزارع به صورت مکانیزه برداشت شود.

کد خبر 380737

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha