همشهری آنلاین: رئیس اداره آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط‌ زیست هرمزگان از برطرف شدن شکوفایی پلانکتونی در ساحل بندر عباس خبر داد.

احتمال دوباره شکوفایی پلانکتونی در ساحل بندر عباس

به گزارش ایسنا، علیرضا محوری با اعلام این خبر افزود: در بازدید میدانی ۴ شهریور کارشناسان این اداره توده شکوفایی جلبکی به‌صورت لکه قهوه‌ای در محدوده خروجی خور گور سوزان پشت استانداری قدیم تا اسکله حقانی بندرعباس مشاهده شد.

وی بابیان این که طول این لکه ۸۰۰ و عرض آن ۳۰۰ متر است که در فاصله ۴۰۰ متری ساحل مشاهده شد، خاطر نشان کرد: این مرحله از شکوفایی جلبکی موجب مرگ‌ومیر آبزیان نشده است.

رئیس اداره آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان اضافه کرد: در بررسی آزمایشگاهی مشخص شد این بلوم جلبکی از نوع "کُکلودینیوم" که موجب ایجاد بزرگ‌ترین کشند قرمز در سال ۸۷ شد، نبود.

محوری بابیان این که تغییرات و کاهش دما و افزایش مواد مغذی به‌ویژه مواد فسفردار و نیترات از علت‌های اصلی شکوفایی جلبکی است، عنوان کرد: احتمال دوباره شکوفایی این پدیده به علت کاهش دما در روزهای آینده وجود دارد.

رئیس اداره آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط‌زیست هرمزگان، شکوفایی جلبکی را یک پدیده طبیعی دانست و عنوان کرد: بلوم جلبکی هر سال در آب‌های هرمزگان مشاهده می‌شود که در صورت افزایش نیافتن و تبدیل نشدن آن به کشند قرمز با تلاطم جریان آب از بین می‌رود.

کشند قرمز یک پدیده دریایی است که براثر ازدیاد جمعیتی انفجارگونه گروهی از موجودات زنده دریایی اتفاق می‌افتد. بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین کشند قرمز در سال ۸۷ اتفاق افتاد که موجب مرگ‌ومیر آبزیان در ساحل بندرعباس شد.

کد خبر 380608

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha