همشهری آنلاین: جهانگیری با بیان اینکه از فرصت در مورد فسادهای اقتصادی دست برنمی‌دارم گفت متاسفانه فساد در نهادهایی نفوذ کرده که نمی‌باید آنجا نفوذ می‌کرد.

جهانگیری

به گزارش ایلنا، در مراسم تودیع و معارفه وزرای سابق و جدید ارتباطات و فناوری اطلاعات، معاون اول رئیس جمهور در ابتدا از تمبر یادبود شهید حججی در حضور خانواده این شهید رونمایی کرد.

اسحاق جهانگیری سپس با اشاره به فعالیت‌های دولت یازدهم گفت: ما در دوره قبل در تمام بخش‌ها اعم از اقتصادی، اجرایی، سیاسی و فرهنگی توانستیم کارهای بزرگی انجام دهیم. ما وقتی شروع به کار کردیم در تمام این حوزه‌ها دچار مشکل بودیم و در حین انجام کار به مشکلات زیادی برمی‌خوردیم.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: اگر بخواهیم با دید منصفانه به این فعالیت‌ها نگاه کنیم در تمامی حوزه‌ها به خصوص ارتباطات و فناوری کارهای بزرگی انجام شده بود و امروز من با اطمینان می‌گویم که در مبحث آی سی تی و آی تی اگر با همین سرعت پیش برویم توسعه کشور شتاب بیشتری خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در دولت دوازدهم باید بخش‌های پیشران توسعه شناخته شود و منابع به آنها اختصاص پیدا کند قطعا بخش فناوری و اطلاعات یکی از آن بخش‌ها است. وزارت ارتباطات باید آثار فناوری اطلاعات را به دیگر دستگاه‌ها نشان دهد و آنها را ترغیب به استفاده از این تکنولوژی کند.

جهانگیری با اشاره به دیدار هیئت دولت با رهبر انقلاب گفت: دغدغه اصلی کشور اقتصاد است و در ملاقات با رهبری ایشان نیز این نکته را تاکید کردند. اقتصاد مقاومتی مجموعه سیاست‌هایی است که تقریبا بر روی آن اجماع وجود دارد و اقتصاددانان و خبرگان کشور به این امر اذعان دارند که اگر بر روی 24 بند این سیاست‌ها تمرکز شود می‌توانیم اقتصاد کشور را متحول کنیم. در این سیاست‌ها ارتباطات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

جهانگیری ادامه داد: من در مورد فسادهای اقتصادی صحبت کرده‌ام و باز هم صحبت خواهم کرد. برخی فکر نکنند که از طرح مسئله و صحبت کردن دست برخواهم داشت. فساد باید ریشه کن شود. متاسفانه فساد در جاهایی نفوذ کرده که نباید به آن نهادها و دستگاه‌ها نفوذ می‌کرد.

معاون اول رئیس جمهور در خصوص وزیر جدید ارتباطات گفت: متاسفانه برخی افراد در مورد آقای جهرمی صحبت‌های ناحقی مطرح کردند. مطمئن هستم این افراد بعد از چند ماه باید از ایشان حلالیت بطلبند و از جامعه عذرخواهی کنند.

کد خبر 380507

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha