یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: سازمان امور مالیاتی با اعلام اینکه سازمان لیگ از سال ۱۳۸۷ نسبت به ثبت نام خود در نظام ارزش افزوده و ارایه اظهارنامه اقدام نکرده و از آن سال بدهی مالیاتی دارد، افزود: اکنون نیز که نسبت به مالیات قطعی خود اعتراض کرده مستندات مباحثی که مطرح می کند را ارایه نمی‌کند.

مالیات

به گزارش ایسنا، هفته گذشته بود که سازمان لیگ اطلاعیه‌ای صادر کرد که در آن به موضوع مسدود شدن حساب بانکی سازمان لیگ به دلیل بدهی مالیاتی اشاره شده بود.

در این اطلاعیه آمده است: سازمان امور مالیاتی کشور مبلغ ۴۵ میلیارد تومان بابت اصل مالیات بر ارزش افزوده و ۱۳۱ میلیارد تومان جریمه ماده ۲۲ و ۲۳ قانون مالیات و عوارض ارزش افزوده را برای سازمان لیگ لحاظ کرده‌ و به دنبال آن حساب سازمان لیگ را بسته و مبلغ بیش از یک میلیارد تومان از این حساب‌ها را بلوکه کرده است.

این اطلاعیه با بیان اینکه سازمان امور مالیاتی برای سازمان لیگ مالیاتی بیش از آنچه مستحق پرداخت آن است در نظر گرفته، آورده است: سازمان امور مالیاتی درآمد ۳۳۰ میلیون تومانی این سازمان را ۳۳۰ میلیارد تومان محاسبه کرده و براساس این درآمد میلیاردی چنین مالیات سنگینی را برای سازمان لیگ در نظر گرفته‌اند. در صورتیکه از زمان تاسیس سازمان لیگ تا امروز کلیه درآمدهای این سازمان ۲۴۰ میلیارد تومان بوده(که بخشی ازآن نیزمعاف ازمالیات بر ارزش افزوده است).

ضمن این که از این درآمد فقط ۵ درصد آن متعلق به سازمان لیگ و مابقی مربوط به کلیه باشگاه‌ها، هیات ها فوتبال و فدارسیون است. از سویی دیگر یکی از درآمدهای سازمان لیگ و تیم‌های لیگ برتری حق پخش تلویزیونی است که چند سالی است محقق نشده که اکنون مسئولان مالیاتی، مالیات این درآمد حاصل نشده را هم طلب می‌کنند.

در ادامه این اطلاعیه نیز سازمان لیگ به توضیح موارد دیگری درباره مالیات طلب کرده سازمان امور مالیاتی از سازمان لیگ پرداخته است، توضیحاتی که به گفته سازمان امور مالیاتی فقط ادعا شده‌ و علی رغم مطرح کردن آنها در رسانه ها هیچ یک از مستندات ان به سازمان امور مالیاتی کشور ارایه نشده است.

در همین زمینه محمدرضا نوری، رئیس امور مالیاتی شهر و استان تهران در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: سازمان لیگ مکلف بوده است که به عنوان یک مودی در نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام کند و نسبت تسلیم اظهار نامه و پرداخت مالیات خود طبق قانون اقدام کند، متاسفانه این سازمان نسبت به تکالیف قانونی خود عمل نکرده است. در نظر داشته باشید که سازمان لیگ از پاییز ۱۳۸۷ باید به تکالیف قانونی خود عمل میکرده ولی متاسفانه چنین نکرده است.

وی افزود داد: علاوه بر این، سازمان لیگ هیچ گونه همکاری هم با سازمان امور مالیاتی نداشته است. طبیعتا همکاران ما در نظام مالیاتی برای اجرای قوانین و مقررات مالیات به ارزش افزوده اقدام کرده و در این راستا اقدام به دریافت و بررسی مستندات و مدارک مرتبط به فعالیت های سازمان لیگ کرده اند تا مبتنی بر این مدارک نسبت به مطالبه مالیات ارزش افزوده تصمیم گیری کنند.

نوری گفت: ممکن است تصمیم گرفته شده مورد اعتراض سازمان لیگ قرار گرفته باشد، ولی این امر باید در جریان دادرسی مورد پیگیری قرار بگیرد. ما باخبریم که سازمان لیگ اعتراضاتی نسبت به مالیات مطالبه شده مطرح کرده و مراجعاتی هم به ادارات ما داشته اند، اما اساسا با مطرح کردن مسایل کلی و توجیه کردن برخی موارد از ارایه مستنداتی که موید ادعاهایشان باشد امتناع کرده اند.

وی ادامه داد: سازمان لیگ باید مستندات خود را ارایه داده و توضیح دهد که چرا و بر چه مبنایی مالیات مطالبه شده از سوی سازمان مالیاتی را نمی پذیرد، ولی متاسفانه همکاری لازم از سوی این سازمان انجام نمی شود.

نوری بیان کرد: در فروردین سال ۱۳۹۶ برگه های قطعی صادر شد و سازمان لیگ موظف بوده مبتنی بر با آن مالیات ارزش افزوده خود را پرداخت کند، ولی چنین نکرده و با منقضی شدن زمان، سازمان مالیاتی طبق قانون در جهت وصول مطالبات مالیاتی شیوه های اجرایی پیش بینی شده را به کار بست و بستن حسابهای بانکی هم در همین راستاست که انجام شد و مبلغی که در ان حساب بود، برداشت شد. (که البته بخشی ناچیزی از بدهی مالیاتی سازمان لیگ به حساب می‌آید)

این مقام مسئول ادامه داد: اگر سازمان لیگ اعتراض دارد می‌تواند از مسیر قانونی با ارایه مستندات خود آن را پیگیری کند و ما فکر میکنیم که کشاندن بحث به رسانه ها راهکار حل این مساله نیست. مطرح کردن این موارد در رسانه ها این شبهه را ایجاد میکند که سازمان لیگ میخواهد از پرداخت مالیات خود سر باز زند و اینکار حرکت پسندیده ای نیست.

نوری بیان کرد: به هر حال سازمان امور مالیاتی همیشه آماده بوده است تا به اعتراضات مالیاتی مودیان خود رسیدگی کند و این شامل سازمان لیگ هم می‌شود، ولی طبیعی است که اگر سازمان لیگ اقدام به همکاری نکند، سازمان امور مالیاتی نیز طبق قانون به وظایف قانونی خود در جهت دریافت مالیات حقه دولت اقدام خواهد کرد.

کد خبر 380403

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha