همشهری آنلاین: فایننشال تریبون در گزارشی به موضوع فرار مالیاتی دو باشگاه پرطرفدار ایرانی و ورود بازرسان AFC به این پرونده پرداخته و تاکید کرده که این موضوع می‌تواند دردسرهای فراوانی برای فوتبال باشگاهی ایران و استقلال و پرسپولیس ایجاد کند.

هوادار

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از فایننشال تریبون، کنفدراسیون فوتبال آسیا این هفته‌ خبری نگران کننده برای اهالی فوتبال ایران داشت. بازرسان این نهاد قرار است وارد ایران شوند تا جستجوی ‌دقیقی از اسناد و مدارک دو باشگاه بزرگ ایرانی یعنی پرسپولیس و استقلال داشته باشند که عمده تمرکز آنها مربوط به بدهی‌های گسترده دو باشگاه است.

AFC تاکید کرده که باشگاه‌های فوتبال نباید بدهی عقب افتاده داشته باشند. در غیر این صورت حق شرکت در لیگ قهرمانان آسیا را نخواهند داشت. این چیزی بود که تاکنون باشگاه‌های ایرانی توانستند خود را از آن پنهان کنند و از محرومیت فرار کنند و خودشان را باشگاه‌های سودده به AFC نشان دهند.

اکنون اقدام جدید کنفدراسیون فوتبال آسیا کار باشگاه‌های ایرانی را سخت خواهد کرد، چرا که قرار است بدهی‌های مالیاتی این دو باشگاه نیز به دقت مورد بررسی قرار گیرد.

نکته مهم این است که شفافیت در تیم‌های باشگاهی ایران در زمینه پرداخت مالیات حلقه مفقوده است. تنها چیزی که ما می دانیم این است که حساب بانکی‌های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در گذشته چندین بار مسدود شده که اغلب نیز به خاطر بدهی به اداره مالیات ایران بوده است. بدهی که تخمین زده می‌شود بین 100 تا 150 میلیارد ریال است. خیلی بعید به نظر می‌رسد که این دو باشگاه توانسته باشند تا الان این بدهی کلان خود را پرداخت کرده باشند.

اخیرا علیرضا منصوریان، سرمربی استقلال متوجه شد که نمی‌تواند از کشور خارج شود. همچنین علی دایی، بازیکن سابق پرسپولیس که سرمربی فعلی سایپا نیز هست چندین بار با مسئولان باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مالیات خود به مشکل بر خورده است.

قسمت عمده مشکلات درباره پرداخت مالیات مربوط به گذشته می‌شود. جایی که دو باشگاه تمایل دارند با جذب بازیکنان و مربیان معروف هواداران شان را خوشحال کنند و توافق می‌کنند که مالیات آنها را نیز بپردازند. در این صورت بازیکن و مربی مسئولیت پرداخت مالیات را به باشگاه واگذار می‌کند که این مساله خود باعث می‌شود که اصل پرداخت مالیات که مختص به بازیکن و مربی است زیر سوال برود.

بازیکنان و مربیان اغلب ادعا می‌کنند که تمام مبلغ قراردادشان را دریافت نکرده‌اند، ولی باید مالیات آن را پرداخت کنند. آنها معتقدند که پرداخت مالیات باید بر مبنای حقوقی باشد که دریافت می‌کنند نه رقم قراردادی که نوشته می‌شود.

به گزارش ایسنا، با ورود بازرسان کنفدراسیون فوتبال آسیا به موضوع فرار مالیاتی باشگاه‌های ایرانی مشکلات و محرومیت‌های بسیاری متوجه فوتبال باشگاهی کشور خواهد شد. موضوعی که به زخم کهنه فوتبال ایران تبدیل شده و به نظر می‌رسد پیش از این باید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تدابیر اجرایی برای حل این معضل را به کار می‌گرفتند تا اکنون با ضرب‌الاجل AFC نگران تبعات سنگین احتمالی این بازرسی‌ها نباشیم.

کد خبر 376631

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha