یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: جهش رشد اقتصادی اروپا در سال جاری میلادی موجب شده تا صادرکنندگان آمریکایی به دلیل تفاوت قیمت ارز میان یورو و دلار به صادرات بیشتری در منطقه یورو بپردازند.

EU

مهر به نقل از فاکس نیوز نوشت: رشد اقتصادی منطقه یورو در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۲ درصد و در سه ماه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی ۲.۵ درصد اعلام شده است؛ این در حالی است که رشد اقتصادی منطقه یورو در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱.۷ درصد بود.

صندوق بین‌المللی پول رشد اقتصادی منطقه یورو را در سال ۲۰۱۷ میلادی ۲.۱ درصد برآورد کرده که سریع‌ترین رشد اقتصادی اروپا در ۱۰ سال اخیر محسوب می‌شود.

شرکت‌های آمریکایی بویژه شرکت‌های چندملیتی هم در این بین به دلیل افزایش ارزش یورو در برابر دلار آمریکا و ضعیف شدن دلار سود برده‌اند؛ ضمن اینکه افزایش تقاضای اروپایی‌ها به دلیل روند مثبت رشد اقتصادی آنها موجب شده تا شرکت‌های آمریکایی محصولات بیشتری را به منطقه یورو صادر کنند و در سه ماه نخست سال جاری میلادی صادرات کالاهای آمریکایی به اروپا در حدود ۱۱ درصد افزایش داشت و این رقم برای سه ماه دوم در مقایسه با سال قبل ۳ درصد بیشتر شد.

در همین حال کاهش ارزش دلار موجب شده تا کالاهای آمریکایی برای مصرف‌کنندگان اروپایی ارزان‌تر تمام شود و با تبدیل ارز یورو به دلار، سود بیشتری نصیب شرکت‌های آمریکایی می‌شود.

ارزش یورو در مقابل دلار آمریکا در سال جاری میلادی تاکنون تقریبا ۱۲ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 380332

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha