همشهری آنلاین: ابراهیم الجعفری وزیرخارجه عراق در جریان کنفرانس خبری مشترک با «ژان ایوز لو دریان» همتای فرانسوی خود در بغداد گفت: طبق گزارشی که در اختیار من گذاشتند۷۰ درصد تلعفر آزاد شده است.

 وزیرخارجه عراق: ۷۰ درصد تلعفر آزاد شد

به گزارش ایرنا، ابراهیم الجعفری از نقش بزرگ فرانسه در پیروزی عراق در جنگ علیه داعش تقدیر کرد.

وی ابراز امیدواری کرد نقش مهم فرانسه در این زمینه تقویت شود.

وزیرخارجه فرانسه نیز در این کنفرانس خبری گفت : در جنگ با داعش نباید راه حل سیاسی در سوریه را فراموش کرد.

وی خاطر نشان کرد: از تلاش های دمیستورا و تصمیمات ژنو حمایت می کنیم و معتقدیم باید مسئله سوریه از انجماد فعلی خارج شود.

وزیران دفاع و امور خارجه فرانسه روز شنبه در یک سفر رسمی وارد بغداد پایتخت عراق شدند.

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای اعلام کرد: 'ژان ایوز لو دریان' وزیر خارجه فرانسه و'فلورانس بارلی' وزیر دفاع این کشور صبح شنبه وارد بغداد شدند.

بیانیه وزارت خارجه عراق افزود: قرار است این دو وزیر فرانسوی با فؤاد معصوم رئیس جمهوری، حیدر العبادی نخست وزیر و ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق دیدار کنند.

  • محله القلعه درمرکز تلعفر آزاد شد

  از سوي ديگر فرماندهی عملیات آزادسازی تلعفر روز شنبه اعلام کرد که محله القلعه در مرکز شهر تلعفر از توابع استان نینوا در شمال عراق آزاد شد.

به گزارش ایرنا، فرماندهی عملیات آزادسازی تلعفر در یک بیانیه کوتاه اعلام کرد که نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم محله القلعه در مرکز شهر تلعفر را آزاد کردند.

این فرماندهی همچنین اعلام کرد که ماموریت نیروهای پلیس مرکزی و الحشد الشعبی بعد از آزادی محلات 'القادسیه الاولی'، 'القادسیه الثانیه' و 'حی الربیع' به اتمام رسیده و این نیروها ماموریت محوله به خود را به طور کامل به انجام رسانده اند.

نیروهای واکنش سریع وابسته به وزارت کشور عراق نیز در بیانیه ای کوتاه اعلام کردند که بعد از آزادی محله الربیع، ماموریت این نیروها نیز به اتمام رسیده است.

این گزارش ها حاکی است که بعد از آزادی محله القلعه و اتمام ماموریت های محوله به نیروهای پلیس مرکزی، الحشد الشعبی و واکنش سریع، اعلام آزادی کامل بسیار نزدیک شده است.

عملیات آزادی تلعفر شش روز قبل در 20 اوت 2017 آغاز شد.

کد خبر 380284

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha