همشهری آنلاین: رئیس انجمن صنایع غذایی ایران گفت:زغال‌اخته‌هایی که دست فروش‌ها می‌فروشند ممکن است دچار آلودگی‌های مختلفی از جمله وبا باشد.

زغال‌اخته‌هایی که وبا و سرطان را به ارمغان می‌آورند

محمد حسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: زغال اخته دارای ترکیبات رنگی مفید و حاوی آنتی‌اکسیدان‌های قوی است که برای سلامت بدن سودمند است و از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌کند.

وی بیان کرد: میوه زغال اخته در مغازه‌ها و حتی دوره‌گردهای سطح شهر به مردم فروخته می‌شود که متاسفانه در برخی از مکان‌هایی که این میوه را به مشتریان می‌دهند، نمک زیادی برای بهتر شدن طعم به آنها زده و افراد مصرف کننده را دچار بیماری‌های غیرواگیری مانند قلبی و عروقی و فشار خون در دراز مدت می‌کند.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران عنوان کرد: زغال اخته‌ای که توسط برخی از دستفروش‌ها به مردم عرضه می‌شود ممکن است برای شست و شوی آن از آب آلوده استفاده شده باشد و این مسئله باعث بروز آلودگی و بیماری‌های مختلفی از جمله وبا می‌شود.

وی تاکید کرد: پسته دارای چربی و روغن زیادی است و اگر رنگ آن سیاه باشد نشان دهنده فاسد بودن این میوه خوش طعم بوده و ممکن است حاوی انواع میکروب و قارچ‌ها باشد.

عزیزی یادآور شد: قارچ و میکروب موجود در پسته‌های سیاه سم‌هایی را از خود تولید می‌کنند که در دراز مدت باعث بروز سرطان در بدن افراد می‌شود.

کد خبر 380261

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha