چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: میوه‌های خشک‌شده‌ای که به‌صورت فله‌ای و بدون هیچ نوع مشخصاتی در بازار به فروش می‌رسد مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست.

میوه‌های خشک فله‌ای نخرید

به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، نسترن محمدی ــ رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: میوه‌هایی که به‌صورت خشک‌شده در بازار به فروش می‌رسد باید در کارخانجات مجهز بهداشتی تهیه و بسته‌بندی شوند.

وی افزود: میوه‌های خشک‌شده حتماً باید در کارخانجات مشمول اخذ پروانه‌های بهداشتی و در شرایط مناسب و مطابق با ضوابط و قوانین تهیه و بسته‌بندی شوند.

محمدی اظهار داشت: میوه‌های خشک‌شده‌ای که به‌صورت فله‌ای و بدون هیچ نوع مشخصاتی در بازار به فروش می‌رسد مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو نیست و مصرف‌کنندگان هنگام خرید این نوع محصول حتماً به مشخصات بهداشتی به‌روی محصول دقت کنند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: میوه‌ها بعد از خشک شدن در کارخانجات که بر اساس ضوابط بهداشتی و با حضور مسئول فنی صورت می‌پذیرد هنگام بسته‌بندی نیز از لحاظ باقی‌مانده سموم کنترل می‌شود.

کد خبر 379417

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha