همشهری آنلاین: در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز، کارشناسان وال استریت و سرمایه‌‌گذاران افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند.

به گزارش ایسنا، معامله‌گران به پایین آمدن انتظارات برای افزایش نرخ‌های بهره آمریکا و ضعف دلار به عنوان دلایل این پیش‌بینی اشاره کردند. بازار هفته گذشته که معامله‌گران و سرمایه‌گذاران منتظر شنیدن اظهارات روز جمعه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا بودند، در محدوده کوچکی حرکت کرد با این‌همه وی به جای صحبت درباره سیاست پولی، به مقررات مالی پرداخت.

در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۱۵ کارشناس شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر یا ۷۳ درصد افزایش قیمت طلا تا روز جمعه را پیش‌بینی کردند، در حالی که دو نفر یا ۱۳ درصد کاهش قیمت را پیش‌بینی کرده و به همین تعداد نظر خنثی داشتند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکو ۷۸۸ سرمایه‌گذار شرکت کردند که از میان آنها ۳۷۵ نفر یا ۴۸ درصد افزایش قیمت طلا در هفته جاری را پیش‌بینی کردند، در حالی که ۳۴۰ نفر یا ۴۳ درصد کاهش قیمت طلا را انتظار داشتند و ۷۱ نفر یا ۹ درصد نظری نداشتند.

در نظرسنجی کیتکونیوز برای هفته گذشته، ۷۸ درصد از کارشناسان وال استریت و ۶۵ درصد از سرمایه‌ گذاران رشد قیمت طلا را پیش‌بینی کرده بودند که نظر درستی بود. طلا روز جمعه در پی اظهارات رییس بانک مرکزی آمریکا که به سقوط ارزش دلار منجر شد، به قیمت بالاتری صعود کرد. هر اونس طلا برای تحویل در دسامبر در بازار نیویورک آخرین بار ۵.۹۰ دلار یا ۰.۵ درصد افزایش نشان داد و در ۱۲۹۷.۹۰ دلار بسته شد که بالاترین قیمت نهایی در حدود سه ماه گذشته بود. این فلز ارزشمند برای کل هفته ۰.۵ درصد رشد قیمت ثبت کرد.

از ابتدای سال ۲۰۱۷ تاکنون بدون در نظر گرفتن هفته گذشته، کاشناسان وال استریت ۲۰ بار از ۳۲ بار جهت حرکت قیمت طلا را به درستی پیش‌بینی کردند که درصد درستی پیش‌بینی آنها را به ۶۳ درصد می‌رساند. در مقابل، درستی پیش‌بینی سرمایه‌گذاران با ۱۹ پیش‌بینی درست از ۳۱ پیش‌بینی، ۶۱ درصد بوده است.

باب هابرکورن، معامله‌گر ارشد کالا در شرکت‌ "آر جی او فیوچرز" انتظار دارد به دلیل لحن نه چندان مثبت بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخ‌های بهره، قیمت طلا افزایش پیدا کند. اگرچه یلن به موضوع نرخ‌های بهره در سخنرانی خود نپرداخت، اما رابرت کاپلان، رییس بانک فدرال دالاس، گفت سیاست گذاران برای افزایش بیشتر نرخ‌های بهره باید صبور باشند.

افشین نواب، مدیر معاملات شرکت "ام کی اس" نیز اعلام کرد: بازار پس از این که هفته گذشته بین ۱۲۸۲ تا ۱۲۹۲ دلار معامله شد، احتمالا در هفته جاری به قیمت بالاتر یا پایین‌تری نزول خواهد کرد.

کد خبر 380258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha