گروه ورزشی: پرسپولیس، پاس، پگاه، ملوان، ابومسلم، استقلال‌اهواز و پیکان پیروز شدند

هفته پانزدهم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز پنجشنبه با پیروزی صدرنشین در شیراز آغاز شد. سرخ‌پوشان با غلبه بر شاگردان یاوری به دهمین پیروزی فصل جاری خود دست یافتند.

در روز دوم رقابت‌های این هفته عجیب‌ترین اتفاق، شکست خانگی استقلال مقابل پاس همدان بود که با حضور فیروز کریمی اتفاق افتاد. شکست دایی مقابل قعرنشین هم از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی این هفته بود که در تهران روی داد.

 پرسپولیس – برق شیراز

اگرچه برای پرسپولیس تا رسیدن به نیمی از قهرمانی، 2 بازی خیلی سخت برابر صباباتری و سپاهان باقی مانده است اما پیروزی در حافظیه حالا سرخ‌ها را در بهترین شرایط ممکن قرار داده است چه این افشین قطبی بود که پس از برنده شدن تیمش در شیراز تأکید کرد: فقط پرسپولیس می‌تواند پرسپولیس را شکست دهد.

 سرمربی پرسپولیس درباره دیگر رقبایی که می‌توانند قهرمان شدن سرخ‌ها را به مخاطره بیندازند، تصریح کرد: ما به سپاهان و دیگر تیم‌ها کاری نداریم. آن تیمی که قهرمان نیم‌فصل می‌شود، پرسپولیس است.

 او درباره شرایط بازی عصر روز پنجشنبه که در نهایت پرسپولیس را با 35 امتیاز همچنان صدرنشین معرفی کرد، گفت: فوتبال گاهی بی‌عدالت می‌شود. البته ما از موقعیت‌های خود به خوبی استفاده کردیم و با همین روحیه یعنی فرصت‌طلبی بود که توانستیم برق شیراز را شکست دهیم. گویا سرخ‌ها که در پایان هفته پانزدهم همچنان خود را تیم بدون باخت لیگ نشان داده‌اند حالا باید بیش از پیش ارزش داشتن ستاره‌ای چون محسن خلیلی را درک کنند.

 خلیلی، مهاجمی که در حافظیه به اضطراب پرسپولیس پایان داد، در چند بازی تیمش گل‌های حساس 3امتیازی به ثمر رسانده است.

یاوری: فوتبالی ندیدم

 سرمربی برق شیراز که در فصل هفتم عملکرد خوبی از خود به جای گذاشته ضمن به چالش کشیدن سبک بازی تیم افشین قطبی گفت: پرسپولیس در این دیدار به نتیجه‌ای رسید که فکرش را هم نمی‌کرد. او که در چنین دیدار حساسی از فرید عابدی و ستار زارع استفاده نکرد، در این خصوص تصریح کرد: ما 24 بازیکن داریم که آماده‌ترین‌ها را به زمین می‌فرستیم.

استقلال - پاس همدان

 گویا دیدن لبخند ناصر حجازی از اسکوربورد ورزشگاه آزادی برای فیروز کریمی تلخ‌تر از دریافت گلی بود که پاسی‌ها در حال و هوای سهل‌انگاری مدافعان استقلال به ثمر رساندند. شاید به همین دلیل بود که تا پایان بازی با شور و حرارت خاصی شاگردانش را از کنار زمین برای تغییر نتیجه ترغیب می‌کرد و دیگر حاضر به نشستن روی نیمکت نشد.

پاس آن حریفی نبود که استقلال در ذهنش تداعی می‌کرد و حتی قبل از آغاز بازی خود را برنده می‌دانست. سبزپوشان در همان دقایق نخست استقلال را در آزادی اسیر حرکات سرعتی خود کردند. اگرچه در دقیقه هفتم این دیدار، آرش برهانی در موقعیت تک به تک گلزنی قرار گرفت اما به ثمرنرسیدن گل توسط مهاجم کم‌روحیه آبی‌ها، موضوع عجیبی به نظر نمی‌رسید. اتفاقی که روز گذشته مورد اعتراض هواداران استقلال نیز قرار گرفت. یک دقیقه بعد این محمد نوازی بود که از هدایت ممبینی اولین اخطار خود را دریافت کرد. در دقیقه یازدهم این دیدار گل پاس همدان روی ارسال جالب توجه یدالله اکبری به ثمر رسید.

سانتر دیدنی اکبری از روی نقطه کرنر در میان خط دفاع سردرگم آبی‌ها فرود آمد تا امیر ابوچا در میان کم‌تحرکی آبی‌های پایتخت، قدر این فرصت طلایی را بداند و با یک ضربه سر موجبات ناراحتی فیروز کریمی را فراهم کند. استقلال پس از دریافت گل اما تلاش کرد تا از طریق گرفتن خطای پشت محوطه به دفعات صاحب موقعیت‌های گلزنی شود. اما از این حربه هم سودی نکردند و چندین ضربه پشت 18 قدم را در شرایط خوب از دست دادند. استقلال اما در دقیقه هفدهم می‌توانست گل تساوی را به ثمر برساند. محمد نوازی به واسطه خطای محمد علوی پشت یک ضربه کاشته قرار گرفت، هرچند ضربه نسبتاً دقیق او به دیرک افقی دروازه برخورد کرد.

در نیمه نخست تقریباً هر دو تیم موقعیت‌های فراوانی را برای گلزنی از دست دادند، چه این یدالله اکبری بود که می‌توانست در دقیقه 36 کار استقلال را سخت‌تر کند اما ضربه فنی و زیبای او با واکنش جالب‌توجه وحید طالب‌لو به کرنر رفت. در دقایق پایانی نیمه اول فرهاد مجیدی برای چندمین بار با خطا متوقف شد تا هدایت ممبینی در سوت خود بدمد. اما آخرین بخت آبی‌ها نیز در نیمه اول به گل تبدیل نشد تا استقلال نیمه اول را شکست خورده به رختکن برود.استقلال در نیمه‌دوم، حرفی برای گفتن نداشت. آبی‌های پایتخت که در نیمه نخست فشار زیادی روی دروازه حریف همدانی وارد کردند، در نیمه دوم بازی نتوانستند کاری از پیش ببرند. تیم وینگو بگوویچ نیز در ارائه یک بازی کاملاً بسته، کوچکترین کوتاهی به خرج نداد. بازی درگیرانه و کاملاً دفاعی پاس همدان مقابل استقلال، دیدار راه‌آهن- پرسپولیس را تداعی می‌کرد با این تفاوت که آبی‌ها روی حرکت غافلگیرکننده حریف، یک بر صفر عقب افتاده بودند. در نیمه دوم اما چترآبگون برای پاس و یوسفی و جباری برای استقلال موقعیت‌هایی را ایجاد کردند که برای هیچ‌کدام از تیم‌ها سودی نداشت و در نهایت سوت پایان بازی همه چیز را به سود پاس رقم زد. وینگوبگوویچ بعد از پایان بازی گفت: می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم به ثمر برسانیم. وی می‌افزاید: پاس اجازه حرکت کردن را به استقلال نداد.بگوویچ در توجیه سبک بازی پاس هم گفت: مثل خیلی از تیم‌های خارجی بعد از کسب نتیجه و رسیدن به گل، بازی را بستیم تا برنده از زمین بیرون بیاییم.

در دیگر بازی‌های روز جمعه سایپا در ورزشگاه خانگی مقابل پگاه گیلان شکست خورد. دایی در تقابل با قعرنشین هم نتوانست از بحران خارج شود و با نتیجه 2 بر یک مقابل شاگردان دست‌نشان مغلوب شد. تیم گیلانی اولین پیروزی فصل جاری خود را مقابل مدافع عنوان قهرمانی به دست آورد.

آبی‌پوشان اهوازی در خانه برابر مقاومت سپاسی با نتیجه 4 بر یک پیروز شدند. میداودی ستاره این مسابقه بود و تاثیر زیادی در پیروزی پرگل شاگردان مجید جلالی داشت.

تیم ابومسلم خراسان نیز در کرمانشاه توانست با نتیجه‌ 2 بر صفر شیرین‌فراز را شکست دهد تا شاگردان پرویز مظلومی برابر تیم محمود فکری به پیروزی دست یابند.

ملوان بندرانزلی هم با نتیجه‌ 2 بر یک از سد راه‌آهن گذشت. با انجام این بازی‌ها پرسپولیس با 35 امتیاز به صدرنشینی خود تداوم بخشید،‌ ملوان با 26 امتیاز به مکان سوم صعود کرد و استقلال تهران در رتبه نهم جدول قرار گرفت.

همچنین در آخرین دیدار هفته پانزدهم پیکان موفق شد مس کرمان را با نتیجه 3 بر 2 شکست دهد.

کد خبر 38011

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز