چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس اداره حیات وحش اداره کل محیط زیست مازندران گفت که رد پای حدود ۱۵۰ قلاده پلنگ در جنگل‌های این استان سال گذشته شناسایی شد.

ردیابی ۱۵۰ قلاده پلنگ در جنگل‌های مازندران

به گزارش ايرنا، کوروس ربیعی روز سه‌شنبه گفت : پلنگ از حیوانات پر جنب و جوشی است که یک جا نمی‌ماند و با این وضعیت شناسایی دقیق آنها دشوار است.

وی اضافه کرد: بر اساس قواعد محیط بانی تعداد پلنگ یا حیوانات وحشی مشابه از طریق ردیابی شناسایی و برآورد آماری می‌شود.

ربیعی افزایش جریمه شکار؛ طرح پرداخت غرامت به دامداران خسارت‌دیده و آگاهی‌سازی جامعه را سه عامل اصلی افزایش زادآوری این حیوان کمیاب اعلام کرد.

  • آمار پلنگ ایرانی در کشور

ایران مهم‌ترین زیستگاه پلنگ در خاورمیانه است و جمعیت مناسب پلنگ کشورمان امکان بقای گروه‌های کوچک این حیوان را در قفقاز، شرق ترکیه و احتمالاً ترکمنستان، از راه مهاجرت‌های بین‌ مرزی افزایش داده است.

آمارهای منطقه‌ای در سال ۹۵ در ایران نشان می‌دهد که جمعیت این پلنگ در کشورمان به کمتر از ۵۰۰ قلاده رسیده است که بیش‌ترین گونه این جانور در جنگل‌های مازندران سکونت دارند.

در مازندران حدود 500 گونه جانوری اعم از پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهی‌ها شناسایی شدند که 26 گونه جانوری استان در فهرست اتحادیه جهانی حفاظت قرار دارند که پلنگ ایرانی یکی از این گونه‌های مورد حمایت است.

کد خبر 380090

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha