سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴
۰ نفر

پنج نفر از پرسنل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهکیلویه و بویر احمد در محاصره آتش سوزی ارتفاعات خامی باشت این استان گرفتار شده اند،اما هیچ اطلاعی از وضعیت محصورین در دست نیست و جان آنها در خطر است.

جنگل آتش سوزی

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با تشریح آخرین تلاش‌های صورت گرفته برای نجات جان پنج نفر از پرسنل این اداره کل که در محاصره آتش سوزی ارتفاعات خامی باشت این استان گرفتار شده اند، به ايلنا گفت: هیچ اطلاعی از وضعیت محصورین نداریم و امیدواریم آنان مشکلی نداشته باشند.

عزت الله بهشتی اظهرا داشت: پنج نفر از پرسنل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد که برای خاموش نمودن آتش در ارتفاعات " خامی باشت " اعزام شده بودند از روز گذشته ( دوشنبه 30 مرداد) در محاصره آتش بوده و بدلیل قطع ارتباطات تلفنی هیچ اطلاعی از آخرین وضعیت آنان نداریم.

وی از مصدوم بودن 2 نفر از محصورین آتش‌های ارتفاعات خامی باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد خبرداد و خاطرنشان کرد: با رایزنی‌های صورت گرفته، 2 فروند بالگرد امدادی از سوی اورژانس هوایی استان به منطقه اعزام شده‌اند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وضعیت جغرافیایی محل آتش سوزی، تصریح کرد: شیب‌های تند، ارتفاعات سخت گذر و وزش باد در این ارتفاعات، کار را برای امدادرسانی به امدادگران این اداره کل سخت كرده است.

بهشتی گفت: هنوز اطلاعاتی از سوی بالگردهای اعزام شده به ارتفاعات خامی باشت به ما ارسال نشده و البته امیدواریم برای همکاران محاصره در شعله‌های آتش مشکلی پیش نیامده باشد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: محصوران در آتش‌سوزی جنگل‌های خامی باشت این استان از روز گذشته فاقد هرگونه امکاناتی از قبیل آب و غذا بوده و این موضوع نگرانی‌های فراوانی را برای همه ایجاد کرده است.

بهشتی در بخشی از سخنان خود به داشتن نقص فنی بالگرد آب پاشی که قرار بود شعله‌های آتش را در ارتفاعات خامی باشت خاموش کند هم اشاره و ادادمه داد: متاسفانه " بسکت آب پاش" این بالگرد دچار نقص فنی شده بود که ظاهرا رفع شده است.

وی گفت: اگر بالگرد نتواند شعله‌های آتش را خاموش کند بدلیل صخره‌های سخت ارتفاعات این منطقه امکان گسترش آتش در سایر نقاط کور جنگلی وجود دارد که امیدواریم بالگرد آب پاش بتواند شعله‌های آتش را خاموش کند.

شعله‌های آتش از عصر روز جمعه هفته جاری ارتفاعات حفاظت شده خامی باشت در استان کهگیلویه و بویراحمد را فراگرفته و متاسفانه باگذشت چهار روز از شروع آتش، شعله‌ها همچنان درحال فوران است.

کد خبر 379979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha