همشهری آنلاین: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان از نشت نفت خط لوله انتقال نفت منطقه دارخوین به زمین‌های کشاورزی پیرامون خبر داد.

نشت نفت در اراضی کشاورزی منطقه دارخوین شادگان

به گزارش مهر، سید محمد حسن فقیه گفت: لوله‌های نفتی در چند سال اخیر به طور مرتب دارای شکستگی و نشتی در این منطقه می‌شوند و علاوه بر ایجاد خسارت بر زمین‌های کشاورزی گاها به عنوان یک تهدید جدی برای رودخانه کارون که در نزدیکی و مجاورت آن می‌باشد به شمار می‌رود.

وی افزود: در همین زمینه در پی وصول گزارش مبنی بر نشت نفت در حوزه بخش دارخوین، کارشناسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست شادگان با حضور در منطقه دارخوین و اقدام سریع در اطلاع‌رسانی به شرکت متولی با شناسایی نقطه آلایندگی اقدامات لازم را برای مهار نشت نفت و جلوگیری از آلودگی اراضی کشاورزی ظرف ۱۲ ساعت صورت دادند.

فقیه گفت: به دلیل عبور این خط از اراضی کشاورزی و انجام عملیات کشاورزی شاهد شکستگی و نشت شده که هم باعث آسیب و خسارت به زمین‌های کشاورزی منطقه شده و هم تهدید برای رودخانه کارون شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شادگان در پایان با بیان لزوم متعهد بودن شرکت متولی خط مذکور نسبت به کنترل وضعیت، به تشکیل پرونده و پیگیری از طریق مقامات قضایی اشاره کرد.

کد خبر 379802

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha