یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک هفته پس از درگیری‌های خشونت‌بار میان گروه‌های راست افراطی و مخالفانشان در شهر شارلوتزویل آمریکا، ده‌ها هزار نفر در بوستون علیه نژادپرستی تظاهرات کردند. این تظاهرات با دستگیری ۲۷ نفر، اما آرام و بدون خشونت برگزار شد.

تظاهرات ده‌ها هزار نفر در بوستون علیه نژادپرستی

به گزارش دويچه وله، "زندگی سیاهان درست همانند بقیه مهم است"، "مقاومت در برابر نژادپرستی ترامپ" و شعارهایی شبیه به این پلاکاردهایی بودند که دهها هزار تظاهرکننده در شهر بوستون آمریکا در دست داشتند.

این تجمع بزرگ علیه نژادپرستی روز شنبه (۱۹ اوت/ ۲۸ مرداد)، یک هفته پس از درگیری‌های خشونت‌بار میان راست‌گرایان افراطی و مخالفان‌ در شهر شارلوتزویل انجام شد. تظاهرات آرام و دهها هزار نفری مخالفان نژادپرستی در واکنش به تجمع کوچک راست‌گرایان افراطی برگزار شد که به نام "آزادی بیان"، همزمان در پارکی در بوستون صورت گرفته بود.

هفته گذشته در شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا، درگیری میان راست‌گرایان افراطی و مخالفان منجر به کشته شدن یک زن شد. او در اثر برخورد با خودروی یک جوان نژادپرست که به میان مردم رانده بود، جانش را از دست داد.

عکس این زن با عنوان "قهرمان آمریکایی" در دست‌های تظاهرکنندگان در بوستون بود.

تجمع مخالفان نژادپرستی در این شهر با حضور گسترده نیروهای پلیس همراه بود. مأموران دو گروه را به طور کامل از هم جدا نگه داشتند و تنها در یک نقطه مجبور شدند تظاهرکنندگان را به عقب برانند که در جریان همین اقدام ۲۷ نفر دستگیر شدند.

هم‌زمان با بوستون در شهرهای دالاس و هیوستون نیز تظاهراتی علیه نژادپرستی برپا شد.

کد خبر 379750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha