همشهری آنلاین: سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی در یک ساختمان اداری تجاری در خیابان ستارخان خبر داد.

به گزارش مهر،جلال ملکی درباره جزییات این حادثه گفت: حادثه آتش سوزی در ساعت ۰۲:۰۳ بامداد در یک ساختمان اداری-تجاری در خیابان ستارخان، سه راهی تهران ویلا به سازمان آتش نشانی اعلام و به دنبال آن ۳ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه نردبان و خودروی تنفسی و تشک نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: محل حادثه یک ساختمان ۲۰ واحدی، چهار طبقه اداری-تجاری بود که در طبقه چهارم یک واحد ۹۰ متری دچار آتش‌سوزی گسترده شده بود.

ملکی گفت: زمانی که نیروهای آتش‌نشانی وارد این واحد شدند با انباری از مواد شیمیایی قابل اشتعال و انفجار از جمله حدود یک هزار لیتر انواع مایعات قابل اشتعال و مقدار زیادی مواد شیمیایی که داخل ۶ یخچال نگهداری می‌شدند، مواجه شدند که این مواد دچار آتش سوزی شده بود.

وی ادامه داد: دود خطرناک و مسموم کننده مواد شیمیایی در این ساختمان فضا را در بر گرفته بود و خوشبختانه به دلیل اینکه ساختمان اداری-تجاری بود کسی در آن حضور نداشت و فقط یک خانم در طبقات پایین‌تر ساختمان بود که با تلاش نیروهای آتش‌نشانی از ساختمان خارج شد.

ملکی افزود: آتش‌نشانان از چند طبقه عملیات را آغاز و گروه تخصصی حوادث شیمیایی نیز به محل حادثه اعزام شدند تا با روش‌های خاص آتش را مهار کنند.

وی ادامه داد: ۴ نفر از آتش‌نشانان به علت تماس با مواد شیمیایی دچار سوختگی و مصدومیت شدند و برای درمان به عوامل اورژانس تحویل داده شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران گفت: انبارها و فروشگاه‌های شیمیایی نباید در ساختمان‌ها و بافت‌های مسکونی باشند، این گونه مواد اگر منفجر شوند به یک وضعیت بحرانی تبدیل می‌شود. عملیات در ساعت ۰۴:۴۱ دقیقه بامداد به پایان رسید.

کد خبر 379708

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha