اگرچه هنوز چانه زنی برای افزایش بودجه فرهنگی بین دولت و مجلس ادامه دارد ولی تاکنون هیچ پیشنهادی به‌طور دقیق برای آن تحقق نیافته است؛ از 2 برابر شدن سهم فرهنگ نسبت به سال گذشته گرفته تا 10 درصد کل بودجه عمومی کشور.

با این حال نماینده مردم تبریزدر مجلس، از آماده کردن پیشنهادی برای رفع مظلومیت بخش فرهنگ خبر داد که طی آن‌رقمی از حساب ذخیره‌ ارزی برای حمایت از شاخصه‌های فرهنگی در همه‌ نقاط کشوربه ویژه مناطق محروم و روستاها برداشت می‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: بناست این پیشنهاد را به صورت طرحی 2 فوریتی، پیش ازتقدیم لایحه بودجه در صحن مجلس مطرح کنیم.

او البته به این موضوع اشاره‌ای نکرده که اگر بناست بودجه‌ای برای رفع مظلومیت فرهنگی درنظر گرفته شود، چرا در بودجه عمومی نیاید که احتیاج به برداشت از حساب ذخیره ارزی نداشته باشد.

او هم در اظهارنظری جدید، از افزایش یک درصدی سهم بودجه‌بخش فرهنگ و هنر نسبت به بودجه‌ کل کشور در مقایسه با همین سهم در بودجه‌ سال‌گذشته اشاره کرد و گفت: انتظار داشتیم دولت افزایش چشمگیری را در این سهم اعمال کند.

به گفته‌ وی اگر سهم بودجه‌ بخش فرهنگ و هنرنسبت به کل بودجه حدود 3 درصد افزایش پیدا کند و به 7 تا 8 درصد نزدیک شود، تحول چشمگیری را در بخش فرهنگ شاهد خواهیم بود.

این درحالی است که دیگر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس معتقدند با افزایش به 10 درصد بودجه هم نمی‌توان شاهد تحول بود و تازه این رقم به بودجه 4 سال قبل سازمان‌های فرهنگی می‌رسد.

کد خبر 37969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز