یکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیل گیتس ثروتمند‌ترین مرد جهان بزرگترین کمک مالی‌اش از سال ۲۰۰۰ تاکنون را انجام داد و ۴.۶ میلیارد دلار از ثروتش را به خیریه بخشید.

گیتس

براساس گزارش BBC، باوجود اينكه گيتس 64 ميليون از سلام مايكروسافت خود را واگذار كرده‌است، همچنان ثروتمند‌ترين مرد جهان باقي مانده‌است. اين مقدار سهام برابر 5 درصد از كل ثروت او است كه اكنون به 89.9 ميليارد دلار رسيده‌است.

گيتس 61 ساله از سال 1994 به همراه همسرش مليندا بالغ بر 35 ميليارد دلار از ثروت خود را به خيريه‌هاي مختلف يا به فعاليت‌هاي خيرخواهانه مختلف اهدا كرده‌اند.

اهداي 4.6 ميليون دلاري اخير در ماه ژوئن انجام شده‌است اما به تازگي و پس از تشكيل پرونده‌اي در كميسيون بورس و اوراق بهادار آمريكا آشكار شده‌است. اكنون سهام گيتس در مايكروسافت به 1.3 درصد رسيده‌است. وي پيش از اين در سال 1999 نزديك به 16 ميليارد دلار و در سال 2000 نزديك به 5.1 ميليارد دلار از سهامش را واگذار كرده‌بود.

تا پيش از اين بيشتر اين واگذاري‌ها به موسسه خيريه بيل و مليندا گيتس انجام شده‌بود كه تمركز اصلي آن كاهش فقر در جهان،‌مقابله با بيماري‌هاي واگيردار و ايجاد دسترسي جهاني به رايانه‌ها است. با اين همه مشخص نيست پذيرنده اهداي اخير چه شخص يا موسسه‌اي است.

بيل و مليندا گيتس به همراه وارن بافت با ايجاد پروژه‌اي به نام تعهد بخشش توانسته‌اند 158 ثروتمند جهان را راضي كنند كه دست كم نيمي از ثروت خود را به خيريه اهدا كنند. بخشش اخير گيتس بزرگترين هديه خيريه‌اي است كه امسال در جهان اهدا شده‌است و پس از آن اهداي 3.2 ميليارد دلاري وارن بافت به بنياد بيل و مليندا گيتس در ماه گذشته در رتبه دوم قرار گرفته‌است.

کد خبر 379684

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha