همشهری‌آنلاین: رییس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی از بکارگیری PDA برای ثبت الکترونیک جرایم رانندگی در کشور خبر داد

وی گفت: بدین ترتیب قلم و خودکار از سال آینده از ثبت تخلفات رانندگی حذف می‌شود.

سردار محمد رویانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری ایسنا افزود: این دستگاه با در اختیار قرار گرفتن ماموران و داشتن کارت‌خوان امکان ثبت الکترونیک تخلف را داده و برای درج در گواهینامه الکترونیک استفاده می‌شود.

وی افزود: این سیستم فعلا به صورت آزمایشی در حال کار است که تا نیمه دوم سال 87 در کل تهران و جاده‌های کشور بکارگیری می‌شود و بدین ترتیب قلم و خودکار از سال آینده از ثبت تخلفات رانندگی حذف خواهد شد.

رییس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: از امسال بخشی از جاده‌ها و تهران به این سیستم مجهز می‌شوند و در سال 87 کلیه کلانشهرها و جاده‌ها از این سیستم بهره خواهند گرفت.

به گفته وی، پلیس در صورت خرید 5 هزار دستگاه PDA می‌تواند کل کشور را تحت پوشش این سیستم قرار دهد.

سردار رویانیان با اشاره به آموزش پانچیست‌ها به ایسنا گفت: از سوی دیگر استرس ثبت جرایم این افراد برداشته شده به شکلی که هم اکنون اطلاعات یک هفته قبل جرایم رانندگی وارد سیستم شده و دقت پانچیست‌ها افزایش یافته است.

جریمه‌های رانندگی در ایران به اندازه کافی بازدارنده نیست

رییس پلیس راهور ناجا در خصوص جرایم رانندگی در کشور گفت: جریمه‌های رانندگی در ایران به اندازه کافی بازدارنده نیست خصوصا جرایمی که برای تخلفات منجر به مرگ و حادثه‌ساز است.

وی یکی از راههای بازدارندگی حوادث رانندگی را افزایش برخی جریمه‌های تخلفات حادثه‌ساز عنوان کرد و گفت: در برخی کشورها صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی سه سال زندانی دارد از سوی دیگر در یکی دیگر از کشورها، عبور از چراغ قرمز 4 میلیون تومان به پول ایران جریمه دارد.

سردار رویانیان افزود: برخی معتقدند افزایش نرخ جرایم رانندگی به سبد خانوارها منتقل می‌شود اما به نظر من اگر کسی خودش تخلف نکند جریمه نمی‌شود، لذا جریمه جزئی از سبد خانوارها نیست.

وی به ایسنا گفت: در نامه‌ای به رییس‌جمهوری پیشنهاد داده‌ایم تا جریمه برخی تخلفات حادثه‌ساز بین 2 تا 3 برابر افزایش یابد تا بازدارندگی آنها بیشتر شود.

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه بازدارندگی تخلفات رانندگی تنها به افزایش جرایم نیست تصریح کرد: یکی از راه‌ها افزایش جریمه است اما راهکار دیگر توقیف خودرو و گواهینامه و محرومیت از رانندگی و تخصیص امتیاز منفی به راننده است.

حدود 75 درصد اشتباهات جرایم رانندگی در کشور بهبود یافته است

سردار رویانیان با اشاره به اینکه حدود 75 درصد اشتباهات جرایم رانندگی در کشور بهبود یافته است افزود: خطای پانچ برطرف شده، خطای ماموران به میزان زیادی کاهش یافته اما بخشی از مشکلات موجود مربوط به دستکاری پلاک‌ها است.

وی با اشاره به شناسایی کلیه ماموران راهنمای و رانندگی و تشکیل بانک اطلاعات برای آنها و حذف تعدادی از ماموران پراشتباه در درج جرایم گفت:‌ از سوی دیگر تخلفات نیز دسته‌بندی شده به شکلی که ماموران حرفه‌ای تنها می‌توانند تخلفات ویژه‌ای را ثبت کنند. از سوی دیگر بزودی بانک اطلاعات شماره‌گذاری و اجراییات نیز با هم لینک شده و به این ترتیب میزان زیادی از مشکلات کنونی نیز برطرف می‌شود.

کد خبر 37920

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز