پنجشنبه ۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

اسامه بن لادن رئیس شبکه القاعده در تازه ترین پیام صوتی خود مردم اروپا را خطاب قرار داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، بن لادن در پیام خود به ملت‌های اروپایی در خصوص مشارکت کشورهایشان در جنگ افغانستان از آنان خواست به این مشارکت پایان دهند.

بن لادن همچنین بار دیگر مسئولیت حملات یازدهم سپتامبر 2001 به آمریکا را برعهده گرفت و گفت افغان‌ها هیچ نقشی در این حملات نداشته‌اند.
بن لادن گفت.. "واقعیتی که قبلا نیز اعلام کرده بودم این است که حوادث منهتن واکنشی به اقدام ائتلاف امریکا و اسرائیل به کشتن مردم ما در فلسطین و لبنان بود و من مسئول این حوادث هستم وتاکید می‌کنم که نه ملت و نه دولت افغانستان هیچ گونه اطلاعی از این حوادث نداشتند. امریکا این موضوع را می‌داند زیرا تعدادی از وزیران طالبان را به اسارت گرفته و از آنها بازجویی کرده و به اطلاع نداشتن آنان از این حوادث پی برده است. به همین علت حکومت طالبان از امریکا خواسته بود قبل از حمله به افغانستان مدرکی که نشان دهنده درستی ادعاهایش باشد ارائه کند ولی امریکا هیچ مدرکی ارائه نکرد؛ بلکه بر حمله به افغانستان پافشاری کرد و اروپا نیز از امریکا پیروی نمود. بنابراین اروپا باید عواقب دنباله روی از امریکا را تحمل می‌کرد. "
بن لادن ورود اروپایی‌ها به جنگ افغانستان و همچنین اعطای مصونیت به نظامیان امریکایی در دادگاههای اروپایی را به عنوان دلایل دنباله روی اروپاییها از امریکا ذکر کرد و افزود: "به همین علت من شما (مردم اروپا) را مخاطب قرار دادم نه سیاستمدارانتان را."
بن لادن در بخش دیگری از اظهاراتش گفت قدرت آمریکا رو به افول است و نیروهای امریکایی به زودی از منطقه خارج خواهند شد. وی گفت: "قدرت امریکا به لطف خدا در حال افول است و انها به سرزمینشان در ان سوی اقیانوس اطلس باز خواهند گشت و همسایگان را رها خواهند کرد تا با یکدیگر تسویه حساب کنند. برای شما (مردم اروپا) بهتر است که دست سیاستمدارانتان را که در مقابل کاخ سفید صف کشیده‌اند بگیرید و مجدانه برای برداشتن ظلم از سر مظلومان بکوشید. عدالت موجب ثواب، ظلم مایه عذاب و بازگشت به حق ویژگی اولوالالباب است."
بن لادن همچنین کشورهای شرکت کننده در جنگ افغانستان را به علت هدف قرار دادن زنان و کودکان و غیرنظامیان به نقض اخلاق جنگ متهم کرد و گفت: "شما در این جنگ به اخلاف و آداب جنگ پایبند نماندید. اکثر قربانیان بمبارانهای شما را عمدا کودکان و زنان تشکیل می دهند در حالی که شما می دانید زنان ما نمی جنگند. شما اگاهانه و عامدانه آنان را هدف قرار می دهید تا روحیه مجاهدین را تضعیف کنید ولی این مسئله برای شما سودی نخواهد داشت."

کد خبر 37906

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز